Hemmakväll satsar på stort sortiment från Gray’s American Stores

Multimedia kunderna i hela landet gör vågen när Gray’s American Stores tar mer plats i alla Hemmakvälls butiker.

– Tillsammans med Hemmakväll skapar vi rejäla avdelningar med spännande produkter inför weekendmyset, säger Jonas Jacoel, Key Account Manager på Gray’s American Stores.

Gray’s och Hemmakväll har samarbetat sedan 2011, och man har sett att multimedia köp med Gray’s produkter gått spikrakt uppåt.

Hemmakvälls 102 butiker från Luleå ned till Ystad erbjuder nu ett större sortiment av Gray's American Stores sortiment till sina kunder, man når ut till en kräsen krets som känner igen många av produkterna från filmer och tv-serier. Totalt mellan 30-65 produkter, och då passar Gray’s på att lansera spännande nyheter också, som Herr’s Jalapeño Poppers och Gringo Jack’s. Grays tar således ett starkare grepp om servicehandeln tillsammans med Hemmakväll.

Framgångarna på Hemmakväll ser Gray’s som naturliga, de är kopplade till våra weekendvanor med film och spel. Begreppet ”Fredagsmys” har skapat en livsstil där folk lägger mer pengar på att umgås hemma. Gray’s ser att de uppfyller kundernas önskemål om den perfekta hemmakvällen med annorlunda och spännande produkter som skiljer sig från alldagliga märken man hittar i matbutikerna. Genom en större satsning på servicehandeln skapar man en ny plattform för ett ständigt växlande sortiment, som hänger med i olika media trender också.

– Vi följer vår tid och tar in allt nytt som Hemmakvälls målgrupp vill se på hyllorna. Kunderna vill ju köpa den ultimata helkvällen, och den står Hemmakväll för, säger Jonas Jacoel på Gray’s.

Gray's American Stores har sett försäljningen öka bland multimedia kunderna, som visat enorm uppskattning över att kunna kombinera köp av film och spel med trendiga, snacks, godis, drycker mm från USA. Igenkänningen av produkter från media är självklart till stor hjälp.

Gray's American Stores utökade sortiment finns att köpa i Hemmakvälls butiker runt om i landet från vecka 8 och man kommer att lansera flera nya märken under våren.

www.hemmakvall.se

ulf@grays.se

joakim@grays.se

• hemmakväll och grays på hemmakväll