Nu finns Gray's American Stores sortiment på Webhallen!

Gray's American Stores påbörjar ett samarbete med Webhallen i Sverige som innebär att Gray's sortiment kommer att finnas tillgängligt för hundratusentals nya kunder. Webhallen är idag en av Sveriges ledande återförsäljare inom hårdvara, hemelektronik, spel och film.
- Det här är en riktigt bra satsning för oss, säger Jonas Jacoel, försäljningschef på Gray's American Stores.

Samarbetet som påbörjas under sommaren 2010, är resultatet av att Gray's PR-avdelning studerat näthandeln i syfte att hitta en stor ny kundkrets med enorm kunskap om amerikanska livsmedel. Emily Gray, PR-ansvarig, tog själv kontakt med Webhallen i våras:

- Från första stund insåg jag att Webhallen är ett företag med enorm potential för oss. Vi har nu möjlighet att nå ut till en bred målgrupp som sträcker sig från 15-50 år med enormt intresse för IT, spel och även våra produkter.

Webhallen Sverige AB grundades 1999 har på kort tid vuxit till att idag vara en av Sveriges ledande återförsäljare inom hårdvara, hemelektronik, spel och film. Till dags dato har Webhallen fem fysiska butiker utspridda från Malmö till Uppsala, försäljning via postorder samt webbutik och cirka 120 anställda inom företaget. Under 2009 omsatte vi cirka 550 miljoner kronor.

Johan Tolkstam, inköpare på Webhallen, ser fram emot att få in Gray's sortiment.

- Produkterna är helt rätt för våra kunder, jag tror att de kommer att sälja av bara farten så fort vi fått in dem.

för mer info:

johan.tolkstam@webhallen.com

• dr pepper
  • mountain dew
  • amerikanskt godis
  • amerikanska snacks
  • amerikansk mat och dryck
  • webhallen i sverige
  • amerikansk mat & dryck