Svenskar vill ha lyx trots lågkonjunktur

Vi svenskar vill ha kvar lyxen i vår tillvaro, att köra supersportbil och att vara supermodell för en dag lockar som aldrig förr. Lågkonjunkturen känns här långt borta.

På Greatdays, som säljer presenter i form av upplevelser, ligger de lyxigare upplevelspresenterna helt klart i topp.

1) Kör en supersportbil

2) Lyxmodell för en dag

3) Herrgårdsweekend med trerättersmiddagar

4) Chokladprovning

5) Whiskyprovning

En upplevelsepresent kan vi nog förvänta oss blir årets julklapp eftersom det i särklass toppar önskelistan hos många svenskar[1].

"Att få chansen att göra något riktigt kul är ju något vi alla behöver, speciellt när vi måste dra ner på annat och livet kan kännas lite tristare. Det är fantastiskt roligt att kunna hjälpa till att sprida glädje över hela landet" säger Kristian Tunare, försäljningschef på Greatdays.

Det finns en hel massa andra upplevelser att välja ifrån på Greatdays, allt från familjeaktiviteter, mat- och dryckesprovningar, total relax till riktiga adrenalinkickar inom motorsport och äventyr.  Dessutom har mottagaren fri bytesrätt, som en extra försäkran, för att mottagaren ska bli helt nöjd.

Kör en supersportbil: Välj mellan att köra en Ferrari F430 Spider F1, Lamborghini Gallardo SE eller en Porsche 997 Turbo. Pris 1 995 kr

Modell för en dag: Upplev glamouren och spänningen i att bli fotograferad av en professionell fotograf. Pris 495 kr.

Läs mer om Greatdays på www.greatdays.se

Greatdays vill ge alla chansen att pigga upp tillvaron med riktigt bra och minnesvärda upplevelsepresenter. Till dig själv eller till någon du tycker om. Greatdays motto är att det ska finnas en upplevelse för alla. Det ska också vara lätt och roligt att hitta en upplevelse, köpa den och ge bort den i present.

Kontakt:

Louise Östman