Pressinbjudan till Greater Copenhagens Toppmöte 2023

Tid: 28 april 2023 9.30-15.00.

Plats: High Court, Malmöhusvägen 1, Malmö.

Det är dags för Greater Copenhagen att samla medlemmar, danska och svenska företagsledare samt regionala och kommunala ledande politiker till det årliga toppmötet, då vi tillsammans ägnar en hel dag åt att fokusera på regionen.

Årets program leds av moderator Lene Johansen. Vi får höra Carl Johan Sonesson, ordförande i Greater Copenhagen och Region Skåne, och Sophie Hæstorp Andersen, överborgmästare i Köpenhamn. Camilla Mårtensen (L), riksdagsmedlem och medlem av arbetsmarknadsutskottet, Sven-Otto Littorin, tidigare arbetsmarknadsminister i Sverige och entreprenör, Gitte Lillelund Bech, marknadsdirektör, Dansk Erhverv, med flera diskuterar framtidens kompetensförsörjning; ledningen för Köpenhamns flygplats diskuterar flygplatsens betydelse för regionen med politiker och flygbranschrepresentanter; framtidsforskaren Anne-Marie Dahl ger oss sin bild av "Dagens ungdomar, morgondagens arbetskraft" och så gästas mötet av gymnasieungdomar, som själva ger oss sin bild av sin framtid inom Greater Copenhagen.

Se hela programmet via länken nedan.

För pressackreditering, sänd ett mail med ditt namn och vilket media du representerar till info@greatercph.com.