Greatness PR hjälper 1,6 miljonerklubben och Alexandra Charles att satsa på yngre kvinnor

Greatness PR hjälper 1,6 miljonerklubben och Alexandra Charles att satsa på yngre kvinnor

Vi tror att alla företag kan ta ett socialt, etiskt och miljömässigt ansvar. Detta kan ske i det lilla eller i ett större sammanhang. För Greatness del heter vårt systematiserade engagemang Great Cause. Varje år lägger Greatness ner engagemang i ett projekt, företag, organisation eller en person som aktivt skapar värde för samhället. 2009 har Greatness valt att samarbeta med 1,6 miljonerklubben och deras satsning på yngre kvinnor som benämns 2,6 miljonerklubben.

- 1,6 miljonerklubben är en aktör som vi ser delar våra syften i den här frågan. Vi ser värdet i den nya klubben av den yngre 2,6 miljonerklubben, vars verksamhet vänder sig till den målgrupp drygt en miljon kvinnor befinner sig i, kvinnor 18-45 år, säger Cecilia Wassaether, VD på Greatness.

- Samarbetet med Greatness betyder mycket för den kommande lanseringen av 2,6, säger Alexandra Charles, ordförande 1,6 miljonersklubben. Vi ser en tydlig önskan från yngre kvinnor att engagera sig i frågor rörande deras hälsa. Om vi kan få fler yngre medlemmar kan vi starkare påverka beslutsfattare att förbättra kvinnors situation. Vi hoppas naturligtvis att även män inser att detta är en viktig fråga för ett jämställt samhälle och välkomnar deras engagemang och påverkan.

1,6 miljonerklubben är i dag en av landets största kvinnoföreningar. 1,6 miljonerklubben främsta syfte är att sprida objektiv information om kvinnors hälsa.1,6 har tidigare vänt sig till kvinnor i Sverige som är över 45 år. Nu vill 1,6 satsa på yngre kvinnor och utöka sin verksamhet till 2,6, dvs inkludera kvinnor mellan 18-45 år.

Föreningen 1,6 miljonersklubben har idag ca 30 000 medlemmar. Det är många medlemmar men potentialen till att öka antalet medlemmarna är stor då den totala målgruppen av består av 2,6 miljoner kvinnor.

• ny kund
  • medicin