VD har ordet! Jörgen Qwist - DGC - Sveriges Bästa Arbetsplatser 2010

Jörgen Qwist, VD DGC

"Engagerade medarbetare är en förutsättning för vår framgång"

Är det viktigt för DGCs kunder att ni är en bra arbetsplats? Varför?
Självklart! Ett välmående företag med engagerade medarbetare som ges möjlighet att utvecklas och ta ansvar är nyckeln till en god leverans och nöjda kunder.

Vilken är din viktigaste prioritet när det gäller skapandet av en stark företagskultur?
DGC är inte större än att varje medarbetares insats gör skillnad. Den viktigaste prioriteten är därför att synliggöra detta och skapa rätt förutsättningar för varje medarbetare att utföra sina arbetsuppgifter på bästa sätt.

Hur arbetar DGC för att skapa förtroende och engagemang bland medarbetare?
DGC har en platt organisation med korta beslutsvägar vilket skapar god insyn och möjlighet att påverka viktiga beslut. Förtroende får vi genom att ge varje medarbetare förtroende, ansvar, insyn och möjligheter att påverka. Engagemang får vi genom att säkerställa att varje medarbetare har förståelse för verksamheten och våra kunder samt förstår betydelsen av sin egen arbetsinsats. Vi vet att varje medarbetares engagemang är vår viktigaste konkurrensfördel.

Vad behöver man för kompetens eller attityd för att lyckas väl på DGC ?
Eftersom man aldrig blir en i mängden på DGC måste varje medarbetare vilja ta ansvar och vilja utvecklas.

Hur kan ni förmedla till en person som söker arbete på DGC att ni är en bra arbetsplats?
Genom att kommunicera att DGC är en sund, trygg och spännande arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och stora möjligheter att påverka.

• Konsultverksamhet