HUVUDSTAGARAGET GREEN PARK - SVERIGES MEST MODERNA

När Huvudstagaraget Green Park i Solna nu öppnar är det porten till ett av landets mest moderna garage – och med snart 300 laddstolpar.

Dessutom erbjuder fastigheten en rad andra digitala mobilitets- och servicetjänster.

”Fastigheten i Huvudsta är mycket mer än bara ett garage. Det är ett bilhus”, säger fastighetsägaren Green Parks partner Jesper Ericsson.

På förbokningssajten huvudstagaraget.se ringlar sig kön till de snart 700 platserna redan lång, men nu rullar också de första bilarna in genom portarna.

”Jag det är verkligen roligt och ett tydligt kvitto på att vi erbjuder någonting som människor också har ett stort behov av”, säger Jesper Ericsson.

Bland annat omfattar Huvudstagaraget inom kort hela 300 laddstolpar, både för kontrakts- och besökskunder, vilket också är ett mycket välkommet tillskott i Stockholms län som är den region i hela landet som saknar allra flest elstationer, cirka 8 000 enheter. Dessutom är Solna den kommun med flest registrerade elbilar.

”Det är naturligtvis bra att vi kan dra vårt strå till stacken för den akuta brist på laddpunkter som råder i både länet och övriga landet. Det är också viktigt för oss eftersom frågor om hållbarhet och bilars klimatpåverkan är frågor vi ständigt arbetar med”, säger Jesper Ericsson.

Det är en av anledningarna till att Huvudstagaraget Green Park också omfattar en rad andra digitala mobilitetstjänster och serviceerbjudanden som till exempel bilpool, kemtvättsskåp, varuutlämning, miljövänlig biltvätt och mycket mer.

”Vi är väldigt stolta över Huvudstagaraget Green Park som är en av de största satsningarna som gjorts. Det är inte bara ett garage, det är en destination, ett bilhus, som också gör människors vardag lite enklare”, säger Jesper Ericsson, men framhåller att det fortfarande finns ytor i fastigheten för andra fordonsrelaterade tjänster och verksamheter.

”Ja, vi har fortfarande en del outnyttjade kvadratmeter kvar för till exempel servicetjänster, verkstad eller kanske bara trygga och välbevakade uppställningsplatser.”

Det drygt 17 000 kvadratmeter stora Huvudstagaraget är Green Parks näst största anläggning. Garaget opereras av parkeringsbolaget Parkando som också erbjuder smarta digitala lösningar och trygg övervakning samt möjlighet till vanlig besöksparkering.

Kategorier

Green Park äger, utvecklar och förvaltar garagefastigheter som totalt omfattar närmare 120 000 kvadratmeter och 4 500 parkeringsplatser. Anläggningarna erbjuder flera digitala tjänster och omfattande mobilitets- och servicetjänster som till exempel miljövänlig biltvätt, varuutlämning, kemtvättsskåp, elbils- och vespapool samt andra digitala system för främst passager, säkerhet och trygghet. Företaget vilar på värdegrunderna hållbarhet, långsiktighet, kundnöjdhet, trygghet och ambitionen att ständigt vara på framkant. Green Park är en del av fastighetskoncernen Green Group som äger och förvaltar fastigheter till ett värde om drygt 4 miljarder kronor.

Jesper Ericsson

Presskontakt VD Green Park 073-441 97 41

Välkommen till Green Group AB!

Fastighetskoncernen Green Group äger och förvaltar fastigheter till ett värde om cirka 4 miljarder kronor.
Koncernen samlar dotterbolagen Green Park, ägare och förvaltare av garagefastigheter, Green Property, äger och
förvaltar innerstadsfastigheter samt urbana lager- och logistikfastigheter och Green Proptech, som investerar i
bolag som digitaliserar fastigheter i de segment som Green Group är verksamma i. Green Proptech har investerat
i bolag som Instabox, Parakey, Parkando, Mobilty 46, Elbilio, Onefin och Garageplatsen.se. Green Group vilar på
värdegrunderna hållbarhet, kundnöjdhet, långsiktighet och digital utveckling.

Green Group AB
Grev Turegatan 20