Greenely växlar upp

Det gröna innovativa elbolaget som vill ge svensken makten över elen växer. Tillströmningen av nya kunder är starkare än någonsin tidigare. För att möta behovet har bolaget redan nu förstärkt kundservice-avdelningen med över 300 procent, en siffra som kommer öka ytterligare innan året är slut.

Greenely som är innovativa utmanare i el-branschen upplever ett enormt intresse från gemene man att kunna spara pengar på den elmarknaden som råder. Det har varit ett enormt intresse från svenskarna att ansluta sig till den digitala utmanaren. För att möta det enorma intresset och tillgodose kundens bästa har Greenely tredubblad bemanningen av kundtjänst samt planerar nya tjänster för att ytterligare stärka kundupplevelsen.

- Det har gått väldigt fort, men vi som bolag är snabbfotade. När elpriserna sköt i höjden så kom också den ökade efterfrågan på oss som bolag. Vi har märkt av ett enormt tryck från våra kunder, som vi vill värna om, då vi strävar efter att bli det elbolaget som har den bästa kundupplevelsen. Vi har därför utökat vår kundtjänst markant. Som det ser ut nu kommer vi behöva anställa resurser löpande, säger Tanmoy, VD och medgrundare av Greenely.

Om Greenely:

Greenely är det digitala energibolaget som optimerar kundens elanvändning med hjälp av smart teknik i en app. Bolagets tjänst utgår från deras mobilapp där användaren enkelt kan minska elkonsumtionen och minimera kostnaden för el. Appen visualiserar användarnas förbrukning och presenterar smarta insikter i syfte att minska och optimera elanvändningen. I appen är det även enkelt att byta elavtal till Greenely som ger tillgång till börsens rådande elpriser som varierar varje timme och få tillgång till fler funktioner. Elavtalet ger kunderna möjlighet att anpassa sin elanvändning efter elpriset genom applikationens smarta funktioner såsom integrationer till elbilar, värmesystem, solceller som möjliggör automatisk styrning av elanvändningen till de billigaste timmarna.