Installation av batteri - Greenely

Greenelys första batterier har framgångsrikt installerats

Greenely kan stolt meddela att de första Pixii Home-batterierna nu har installerats hos Greenelys kunder. Denna milstolpe möjliggör för Greenely att erbjuda sina kunder en flexibel lösning som inte bara optimerar våra kunders förbrukning och minskar elkostnaderna, utan också skapar intäkter genom deltagande på stödtjänstmarknaden och balansering av elnätet.

Greenely inleder nu de första av hundratals installationer av Pixii Home-batterier i elområde SE3 och SE4 där företaget kommer att kunna erbjuda deras kunder att vara med på stödtjänstmarknaden FCR. Med Pixiis avancerade snabbladdningsteknik, kombinerad med lokal aktivering och frekvensstyrning så kommer Greenely att kvalificera in på stödtjänstmarknader där deras kunder får den högsta möjliga ersättningen. Batteriet är även framtidssäkrat och kompatibelt på flera stödtjänstmarknader jämfört med andra hemmabatterier.

Greenely har utvecklat ett användarvänligt gränssnitt för sina batterier som ger kunderna fullständig kontroll, inte bara för att styra batteriet utan också för att själva bestämma hur det ska optimera förbrukningen i hemmet. Denna möjlighet till kontroll, kombinerat med öppen och tydlig information om ersättningar och ett effektivt gränssnitt, är något som tidigare saknats på marknaden. Greenelys banbrytande lösning erbjuder att all styrning sker mjukvarubaserat, vilket innebär att kunderna inte behöver investera i ytterligare hårdvara för kontroll från Greenely.

“Att kunna erbjuda våra kunder denna avancerade teknik är ett stort kliv framåt i vår strävan att inte bara förenkla energianvändningen utan även göra den mer lönsam. Genom att integrera Pixii Home-batterier i vårt utbud, öppnar vi upp nya möjligheter för våra kunder att spela en aktiv roll i energiomställningen, vilket gynnar både dem och samhället i stort”, säger Tanmoy Bari, VD och medgrundare av Greenely.

Med de första batterierna installerade från Greenely kan företaget erbjuda sina kunder en ny dimension av Home Energy Management där batteriet blir hjärtat i kundernas hem. Detta markerar ett betydande framsteg inom företagets kunderbjudande, eftersom Pixii-batteriet ger kunderna möjligheten att öka sin självförsörjningsgrad och i större utsträckning kunna påverka sin el-ekonomi.