Halvårsrapport: Greenely rapporterar 250% tillväxt på kunder med laddbox och utnämner Anne-Mette Nygaard Lindblad som ny Chief Product Officer

Greenely, en ledande aktör inom energihantering och förnybar energi, presenterar idag sin halvårsrapport för januari 2023 till juni 2023. Rapporten visar en imponerande tillväxt på kunder som har laddbox, en nyckelrekrytering inom företagsledningen samt nya partnerskap.

Tillväxt på kunder med laddbox:
Under det senaste halvåret har Greenely upplevt en betydande tillväxt på kunder som har valt att koppla upp sina laddboxar med Greenely. Antalet kunder med laddbox har ökat med hela 250 procent jämfört med samma period föregående år. Denna ökning är ett tydligt tecken på det växande intresset för elbilar och behovet av en pålitlig och hållbar laddningsinfrastruktur.

Greenelys laddboxlösning erbjuder användarna en enkel och integrerad lösning för att hantera sin elkonsumtion och laddning av elbilen. Med den snabba ökningen av elbilsmarknaden har Greenelys laddboxlösning blivit en attraktiv produkt för både privata hushåll och företag som strävar efter att minska sin klimatpåverkan och använda förnybar energi.

Greenely genomgår också just nu en förkvalificeringsprocess för att bidra till att balansera Sveriges elnät via Svenska kraftnät. Där laddboxarna spelar en stor roll. Myndigheten kommer att utvärdera företagets förmåga att kunna hjälpa Sveriges kraftsystem via ett virtuellt kraftverk, ett nätverk av laddboxar som arbetar tillsammans för att hjälpa med frekvensstabiliteten i elnätet vid eventuella större frekvensavvikelser.

Ny Chief Product Officer:
I linje med Greenelys ambition att stärka sin position som innovativt företag inom energihantering, meddelar vi även att Anne-Mette Nygaard Lindblad har utnämnts som ny Chief Product Officer. Anne-Mette kommer att ansvara för att leda och driva företagets produktstrategi och produktutveckling framåt.

Anne-Mette har en gedigen bakgrund inom produktutveckling och innovation, och hennes expertis och ledaregenskaper kommer att vara värdefulla för Greenelys framtida tillväxt och utveckling. Med hennes starka fokus på kundbehov och innovativa lösningar är vi övertygade om att Anne-Mette kommer att spela en central roll i att ta Greenelys produktportfölj till nya höjder.

Partnerskap:
Under perioden har Greenely lanserat ett antal spännande partnerskap inom olika områden för att stärka kunderbjudandet med speciellt fokus på elbilsägare. Exempel på dessa är att vi introducerade Charge Amps som ny laddboxpartner som stärker valmöjligheter för Greenelys kunder. Tillsammans med företaget Laddboxbolaget, lanserades ett erbjudande med marknadens bästa pris på Zaptec Go laddbox som sålde över förväntan.

Framtidsvision:
Greenelys Tanmoy Bari är optimistisk inför den kommande perioden. Med den snabba tillväxten av kunder som har laddbox och den nya rekryteringen av Anne-Mette Nygaard Lindblad som Chief Product Officer, är företaget väl positionerat för att möta efterfrågan och driva fram innovation inom energihantering.

- Vi är mycket glada över den fantastiska tillväxt vi har uppnått på kunder med laddbox under det senaste halvåret. Det visar på en ökande medvetenhet om vikten av förnybar energi och hållbara lösningar. Vi är också entusiastiska över att välkomna Anne-Mette Nygaard Lindblad till Greenely. Hennes erfarenhet och passion för produktutveckling kommer att vara en värdefull tillgång för att driva vår framtida tillväxt och innovation, säger Tanmoy Bari, grundare och vd Greenely.

Greenely ser fram emot det kommande halvåret med ökad tilltro till företagets förmåga att möta kundernas behov och bidra till en mer hållbar framtid inom energihantering.

Greenely är en innovatör inom smarta ellösningar. Med sin användarvänliga app och elanalystjänster erbjuder Greenely en enkel och smidig väg för att övervaka, analysera och optimera elförbrukningen. Greenely är dedikerad till att göra eleffektivitet och förnybar el tillgängligt för alla.