Utan timprisavtal missar majoriteten i Sverige möjligheten att dra nytta av dagens chocklåga elpriser

Greenely, det smarta och innovativa elbolaget, är glada att meddela att deras kunder med timprisavtal idag är dagens vinnare på den svenska elmarknaden. Detta då spotpriset per kWh är under 0kr hela dygnet. Medan elpriserna är förmånliga, har majoriteten av den svenska befolkningen som har rörliga elavtal missat de ekonomiska fördelarna med att optimera sin förbrukning baserat på timpriset.

Elpriserna kan vara föremål för snabba och oförutsägbara förändringar, och kunder som har tecknat timprisavtal hos Greenely har möjligheten att dra nytta av de bästa priserna på marknaden. Idag är spotpriset under 0 kr per kWh under hela dygnet. Något som Greenelys kunder har förmånen att dra nytta av.

Timprisavtal ger kunderna förmånen att dra nytta av de tider då elpriserna är låga, vilket ger dem större kontroll över sina elkostnader.

En av de största fördelarna med Greenelys lösning med en app och timprisavtal är att kunderna har tillgång till realtidsinformation om elpriserna, vilket gör det möjligt för dem att planera och anpassa sitt elförbrukningsbeteende för att dra nytta av de mest förmånliga tiderna. Detta ger inte bara ekonomiska fördelar utan bidrar också till att minska belastningen på elnätet under hög efterfrågan, vilket är ett steg mot en mer hållbar och effektiv energianvändning.

- Vi är otroligt glada över att se våra kunders framgångar med våra timprisavtal. Analyser visar att 90% av Greenelys kunder sparar på att ha timprisavtal vs rörligt avtal. Genom att erbjuda realtidsinformation om elpriser ger vi våra kunder möjligheten att ta kontroll över sina elkostnader och dra nytta av de bästa priserna på marknaden. Vi tror att denna teknologi inte bara ger ekonomiska fördelar utan också främjar en hållbar användning av energi, säger Philip Eide, kommersiellt ansvarig.

Medan Greenelys kunder är dagens vinnare med sina timprisavtal, är det också en påminnelse om att majoriteten av de svenska hushållen som har rörliga elavtal inte har liknande möjligheter att dra nytta av de låga elpriserna. Greenely uppmanar fler konsumenter att överväga fördelarna med timprisavtal och hur det kan hjälpa dem att minska sina elkostnader och bidra till en mer hållbar användning av el.

Greenely är en innovatör inom smarta ellösningar. Med sin användarvänliga app och elanalystjänster erbjuder Greenely en enkel och smidig väg för att övervaka, analysera och optimera elförbrukningen. Greenely är dedikerad till att göra eleffektivitet och förnybar el tillgängligt för alla.