Alla vill e-hälsa – men vågar vi i praktiken utmana de rådande normerna?

Att införa e-hälsa är inte ett teknikprojekt, det är en förändringsresa där invanda mönster måste ifrågasättas och rådande normer utmanas. Klarar vi det? Eller, om vi inte har något val, hur gör vi?

Förändringsprocesser och nya arbetssätt drivs oftast uppifrån i en organisation. Men när Praktikertjänst N.Ä.R.A. AB införde e-hälsoverktyget STELPA på sina enheter för avancerad sjukvård i hemmet började man underifrån i verksamheten och lät sjuksköterskorna och patienterna utforma verktyget och finslipa processerna, vilket gav ett enormt engagemang. Är vi någonting på spåret? Och hur kan vi få tekniken att stödja det patientnära utvecklingsarbetet? Vi diskuterar erfarenheterna av förändringsresor för e-hälsa i hälso- och sjukvården från både strukturellt, tekniskt och praktiskt perspektiv, och avslutar med 6 konkreta tips. Så var med i diskussionen och dela med dig av dina egna erfarenheter.

Kom till Green Hat People-huset på s:t Hansgatan 18 i Visby, måndagen den 4/7 klockan: 16:00 - 16:30. KontaktpersonUlf Lesley, Marknadschef, Strikersoft, 0707961402, ulf.lesley@strikersoft.com