GRITNEST LANSERAR MENTAL TRÄNING FÖR KLUBBAR OCH LAG

GRITNEST har utvecklat ett ”state of the art” program för mental träning som riktar sig till individer i lagidrotter. Programmet bygger på senaste forskningen, ny psykologisk teori och mångårig klinisk erfarenhet, allt ihopbyggt och paketerat på ett inbjudande sätt som kittlar användarens nyfikenhet.

”Alla lag, tjejer och killar i alla åldrar och sporter, behöver någon form av manual i att hantera stress i samband med att prestera och att hitta rätt fokus vid rätt tidpunkt, säger Anders Tengström, leg. Psykolog och docent i psykologi, men också affärsutvecklare på GRITNEST MIND”.

Det ligger i tiden som vi säger.

Mental rådgivning och träning inom lagidrotten är ett område som står inför en explosionsartad utveckling närmsta åren. Hur kan man veta det frågar säkert någon? Av den enkla anledningen att i en tid då alla elitsatsande idrottare (och många andra) redan tränar så mycket som kroppen klarar av, äter och sover rätt - är mental skärpa och känslomässiga spetsverktyg några av få tillgängliga konkurrensfördelar man kan skaffa sig i jakten på maximala prestationer.

Men mental träning är inte bara för elitaspirerande idrottare utan lika mycket för den vanliga idrottsklubben som vill hjälpa sina utövare att utveckla sig själva, samtidigt som man höjer prestationen i laget eller teamet.

”Mental träning i ungdomsåren ger en livsförberedande kunskap som hjälper individen att utveckla bra och hållbara strategier runt alla former av prestationer, inom och utanför idrotten, säger Anders Tengström”.

GRITNEST mentala program består av sju steg som fokuserar på utvecklingsområden hos individen som är viktiga för att kunna utföra maximala prestationer men också för att höja sin lägstanivå som idrottsutövare. Programmet lär användaren nödvändigheten av fysisk- och mental återhämtning samt ett sätt att närma sig sina prestationer som ger balans och gör idrottsutövandet hållbart på alla nivåer.

”Jag är så glad att GRITNEST nu kan erbjuda vårt program för mental träning direkt till idrottsklubbar och enskilda lag. Vi inser att behovet är stort och att tiden nu har kommit där idrotten vill utveckla hela människan, inte bara musklerna i kroppen - med insikten att man kan öka prestationerna här och nu men också hjälpa till att forma människor som klarar av att leva hållbara liv, säger Katarina Waldenström, VD vid GRITNEST”.

GRITNEST Sport Club / MIND / HUB är plattformen du behöver för att både hållbart och optimalt nå dina egna mål i din idrottssatsning. GRITNEST tar den individuella träningen till en högre nivå där vi också alltid arbetar med GRITN MIND. Professionella tränare, eget performance center, familjär känsla och stark idrottskultur borgar för en support som inte hittills funnits. Välkommen till GRITNEST, ett näste oavsett vilken klubb du tillhör.

www.gritnest.com

• Stockholm

Med ett tydligt spelarfokus förflyttar vi idrottarens karaktär, kunskap och uthållighet så att de når sina mål med hjälp av individuell utveckling, såsom träning, rådgivning, och paketering, genom att erbjuda en plattform av möjligheter baserat på spelares egna behov och villkor och som samtidigt agerar som ett fast näste oavsett klubbtillhörighet. Vi kallar det optimal, hållbar satsning.
PLAYER FOCUS    SUCCESS    GRIT & MIND    TRUST  FOR LIFE

Katarina Waldenstrom