Nyhet -

Delar av Friends kunskapsbank, för stöd till föräldrar, inkluderas i appen Alfons Åbergs Värld.

Alfons Åbergs Värld, appen för gemensam lek för hela familjen, inkluderar fr.o.m. idag delar av Friends kunskapsbank, som stöd till föräldrar kring frågor om vänskap och mobbning.

Parallellt med den lustfyllda leken i Alfons Åbergs Värld bidrar Friends kunskapsbank till att uppmuntra till samtal om viktiga ämnen som vänskap, och hur man hanterar mobbning och utanförskap. Alla kan göra saker för att förebygga och stoppa mobbning bland barn och unga. Men ibland så vet man inte hur man ska agera. I Kunskapsbanken finns kunskap, konkreta råd och stöd som kan hjälpa föräldrar och närstående att vara med och skapa en värld fri från mobbning.

Genom appen Alfons Åbergs värld når Kunskapsbanken ut till tusentals familjer direkt i den digitala miljö de redan befinner sig i och kan stötta i frågor om sociala interaktioner och förmågor.

“Vi är mycket glada och stolta över att vi nu kan erbjuda familjer stöd i svåra frågor genom den gedigna Kunskapsbanken”, säger Kristian Lundquist, vd för Gro Play, utvecklare och förläggare av Alfons Åbergs Värld.

För ytterligare information om detta samarbete, vänligen kontakta:

Kristian Lundquist, vd
kristian.lundquist@groplay.com

Om Alfons Åbergs Värld:
Appen huvudsakliga målgrupp är barn i åldrarna 2-8 och designad för lek med syskon, föräldrar och släktingar i en unik miljö för interaktiv lek för hela familjen. Alfons Åbergs Värld finns att ladda ned på Apple App Store och Google Play.

Om Gro Play:
Gro Play utvecklar digitala upplevelser för att underhålla och inspirera barn och deras familjer till att lära sig mer om hälsa, välbefinnande och hållbar livsstil.

Om Bok-Makaren AB:
Bok-Makaren AB förvaltar alla rättigheter till Alfons Åberg och figurerna i hans värld och har samarbetat med Friends sedan 2014.

Om Friends:
Friends är en barnrättsorganisation som arbetar för att förebygga och stoppa mobbning, kränkningar och trakasserier bland barn och unga.

För mer information, besök:

Ladda ned Alfons Åberg Värld:
Apple App Store: https://bit.ly/alfie_world_ios
Google Play: https://bit.ly/alfie_world_android