Utflyktsvägen - Gröna Kusten nominerad; ”Bästa Turismleverantör 6/11 2015 i Södertälje Kommun”

Vid Företagsmässan i Södertälje, den 6 november blev Utflyktsvägen – Gröna Kusten nominerad till ”Bästa Turismleverantör 2015 i Södertälje Kommun.

”Vi vann inte, men fick en hedersam 2: a placering, vilket vi är jättestolta för!, säger Lars-Gunnar Thor, som är projektledare för Utflyktsvägen - Gröna Kustens 130 samarbetspartners inom Besöksnäringen, som alla samverkar för att marknadsföra sig gemensamt främst i Stockholm och Mälardalsområdet.

Marknadsaktiviteter

Utflyktsvägen har under hösten varit aktiv på tre mässor för att nätverka och sprida kännedom om Utflyktsvägens alla sevärda platser och upplevelser.

Tillsammans med 10-tal medlemmar har vi ex. ställt ut på TUR-Mässan i Stockholm 26-27/9 (600 monterbesök), Nyköpings Näringslivsdag 20/10, (170 monterbesök), Södertälje Företagsdag 6/11 (340 monterbesök). Dessutom kunde vi sprida vår eget ”Magasin Utflyktsvägen” till över 1000 besökare.Magasinet kommer ut i april varje år, finns på din Turistbyråer runt om i landet.

Man behöver inte resa 100-tals mil, -upplevelsen är närmare än man tror!

Utflyktsvägen - Gröna Kusten är namnet på området mellan Stockholms södra skärgård- från Södertälje i norr, Gnesta, Strängnäs i väster och ner mot Trosa-Nyköping-Oxelösund till Kolmården och Norrköping i söder.

Kusten präglas av den nästan orörda skärgården. Inåt landet möter dig den sörmländska naturen med sitt böljande landskap och sagolika insjöar. Följ skyltarna Utflyktsvägen, för när du åker längs kusten, har du ett utmärkt tillfälle att uppleva denna unika miljö.

Är man tvungen att resa 100 mil för att få en spännande, givande tripp?

Hänger det på det geografiska avståndet? Nej, gör en behändig dagsutflykt längs Utflyktsvägen- Gröna Kusten

Kanske stanna borta några dagar under sommaren, njut av hösten, eller gör en fin vinterupplevelse längs Utflyktsvägen, bara någon timma från storstan i Storstockholm, Mälardalsområdet eller Östergötland

som färdas i Sörmland och ner mot Kolmården-Norrköping- eller åt andra hållet.

Gör en dagstur, en weekend, eller stanna länge, för här finnsmysiga och inspirerande upplevelser. Allt bara någon timme bort från Stockholm-Mälardalsområdet, Sörmland och Östergötland.

Att äta ny, spännande mat som aldrig varit i närheten av en livsmedelskedja. Övernatta på ett ställe som inte ser ut som alla andra hotell i hela världen. Handla konsthantverk som är unikt just för denna plats, denna konstnär. Lära känna platser viktiga för våra förfäder och känna samhörighet med historien.

Här finns gott om plats för goda tankar i vackra naturreservat i skog & mark, eller i ytterskärgården. Här du fyller svampkorgen, eller tag med långfärdsskridskorna framåt januari, då isarna lagt sig.

Ladda gärna ner vårt eget Magasin Utflyktsvägen på: www.utflyktsvagen.se

Magasinet finns även på Turistbyråer runt om i landet och hos alla leverantörer/medlemmar längs Utflyktsvägen.

Följ oss gärna på FACEBOOK www.facebook.com/gronakusten