Nyhet -

Sanitetsleverantören satsar på den svenska marknaden: GROHE rekryterar Pierre Svensson

Nu står det klart att GROHE har rekryterat Pierre Svensson i rollen som OTC Leader. Pierre har lång erfarenhet av sanitetsbranschen och kommer senast från Geberit & IFÖ. På GROHE kommer han jobba med strategisk affärsutveckling i grossistledet.

– Det känns oerhört spännande att få tillträda rollen som OTC Leader på GROHE. Att ansluta till ett företag som ligger i framkant gällande både hållbarhet och design ska bli spännande och lärorikt. Nu ser jag fram emot att växa tillsammans med GROHE och ta mig an de utmaningar vi står inför, säger Pierre Svensson, OTC Leader på GROHE Sverige.

– Jag vill varmt välkomna Pierre till GROHE-teamet. I och med hans mångåriga erfarenhet av att jobba inom sanitetsbranschen gör mig övertygad om att han är rätt person att jobba med strategisk affärsutveckling. Att se oss växa med nya kompetenta kollegor med höga målsättningar är fantastiskt och resan har bara börjat, Jeanette Smårs, Sverigechef på GROHE.

Presskontakt PR & Communication, SE-Nordics Marketing & PR

GROHE är världens största leverantör av sanitetsprodukter samt ett globalt varumärke, dedikerad åt att producera och erbjuda innovativa vattenprodukter.
Under flera årtionden har GROHE hållit fast vid sina varumärkesvärderingar; teknologi, kvalitet, design och hållbarhet. Dessa värden belyser GROHEs engagemang för att utveckla enastående upplevelser och att erbjuda ”Pure Freude an Wasser”. Genom ingenjörsvetenskap, innovation och design starkt förankrad i Tyskland, kan GROHE stolt hänvisa till brickan ”Made in Germany”, som ytterligare förstärker kundernas förtroende för varumärket.