Caring for Water: GROHE X Summit 2023 tacklar frågor om vattnets framtid

Caring for Water: GROHE X Summit 2023 tacklar frågor om vattnets framtid

Hur kommer vi att använda vatten i framtiden och hur kan vatten hjälpa till att reducera stressen för jordens befolkning? Det är frågor som kommer att lyftas på GROHE:s digitala seminarium ”Caring for Water” den 7-9 mars, 2023.

Stockholm, 7 februari 2023 När vi idag använder vatten tenderar vi att glömma det existensiella värdet som naturresursen faktiskt har, att det inte är en oändlig källa som vi kan ta för givet. Det är därför GROHE, ett ledande globalt varumärke för kompletta badrumslösningar och köksinredningar, kommer att ägna GROHE X Summit ”Caring for Water” till elementet vi inte kan leva utan: vatten.

Samhällen över hela världen står inför många utmaningar som kräver att vi delar med oss av kunskap, nya idéer och innovativa tillvägagångssätt kombinerat med en stor dos pragmatism. Under GROHE X Summit kommer bolaget att lyfta fram relevansen och värdet av vatten genom att sammanföra branschen och visa att vi behöver ett helt ekosystem för att få till en förändring.

”Vi kommer att titta på vatten i samband med nyckeltrenderna som formar vår industri och framtidens levande: urbanisering, hållbarhet, såväl som hälsa och välbefinnande. Vi kommer att fråga oss själva, hur ser framtidens levande ut i en värld som verkar snurra snabbare än någonsin tidigare? Hur kan vi bidra till mer hållbara byggnader? Och slutligen, vilken potential har vatten som en ny mindfulnessupplevelse?”, säger Jonas Brennwald, Leader, LIXIL EMENA.

GROHE X Summit bjuder in deltagare till diskussioner i olika format. Från praktikinriktade master classes och tankeväckande paneldiskussioner till inspirerande presentationer och fakta. Den digitala upplevelsen GROHE X tillgodoser de olika behoven som hela ekosystemet som varumärke vill engagera sig i. Programmet kommer att kompletteras med visningar av nya GROHE-produkter och teknologier, vilket ger kunderna det bästa stödet till att expanda sin verksamhet i en hållbar morgondag.

GROHE är glada att kunna presentera följande urval av bekräftade talare och gäster:

• · Elina Hiltunen, The Futures Agency, kommer att visa hur vi kan skapa scenarier som visar oss en möjlig framtid och föreslår potentiella utvecklingsvägar.
  • · Børge Ousland, en norsk äventyrare och polarforskare, kommer att dela med sig av hur han observerat klimatförändringar och dess effekter under sina expeditioner.
  • · Beth Healey, Researcher på European Space Agency, kommer att presentera sina resultat kring mänsklighetens beroende av vatten.
  • · Thomas Rau, grundare av Turntoo och RAU architects, Anne-Vera Deinhammer, vd för Circular Cities & Regions, Circular Economy Forum Austria och Gerhard Sturm, Leader Commercial Development, LIXIL EMENA, kommer att diskutera hur vi behöver bygga för en hållbar morgondag.
  • · Tina Norden, president på Conran and Partners, Rhael ”LionHeart” Cape, konstnär, Dr. Alan Dilani, grundare av International Academy for Design and Health och Karl Lennon, Leader Projects Channel A&D, LIXIL EMENA, kommer att titta på arkitekturens helande kraft.

Registrera dig nu för att säkra upp din plats på årets GROHE X Summit ”Caring for Water” och få förstahandsinsikter om hur GROHE vill tackla framtida utmaningar kring vatten.

Läs mer om GROHE X Summit ”Caring for Water och registrera dig här.

GROHE är världens största leverantör av sanitetsprodukter och har totalt över 7,000 anställda i 150 länder – varav 2,600 av dem är baserade i Tyskland. Sedan 2014 har GROHE haft en stark varumärkesportfolio hos LIXIL, den japanska tillverkaren av banbrytande vatten- och husprodukter. För att kunna erbjuda ”Pure Freude an Wasser”, är varje GROHE-produkt framtagen enligt varumärkets värderingar inom kvalite, teknik, design och hållbarhet. Välkända lösningar så som GROHE Eurosmart och GROHEs termostatserie samt banbrytande innovationer som GROHE Blue understryker varumärkets djupgående expertis. GROHE fokuserar på kundernas behov och skapar därefter intelligenta, livsförbättrande och hållbara produktlösningar som bär kvalitetsmärket ”Made in Germany”, som ytterligare förstärker kundernas förtroende för varumärket. GROHE tar sitt företagsansvar mycket seriöst och fokuserar på en resursbesparande värdekedja. Sedan april 2020 har sanitetsvarumärket producerat CO2-neutrala* lösningar världen över. GROHE har även ett mål att använda plastfria produktförpackningar till 2021. Under de senaste tio åren har GROHEs framgång bekräftats av mer än 490 design- och innovationspriser samt ett flertal hållbarhetspriser. GROHE var de första i sin bransch att vinna det tyska CSR-priset samt hållbarhetspriset 2021 i kategorierna ”Resurser” och ”Design”. Som en del av hållbarhets- och klimatkampanjen ”50 hållbarhets- och klimatledare” driver GROHE också hållbar transformation.

*Innefattar CO2-kompensationsprojekt, läs mer på green.grohe.com

LIXIL (TSE Code 5938) tillverkar banbrytande vatten- och bostadsprodukter som löser vardagliga utmaningar och förverkligar ett bättre hem för alla, överallt. Med vårt japanska arv, skapar vi världsledande och innovativ teknik för att skapa högkvalitativa produkter som förvandlar hemmet. Men vad som gör LIXIL unikt, är hur vi gör det; genom meningsfull design, en entreprenörsanda, ett engagemang att förbättra tillgängligheten för alla och en ansvarsfull tillväxt. Vår strategi kommer till liv genom branschledande varumärken inklusive INAX, GROHE, American Standard och TOSTEM. Cirka 55,000 kollegor är verksamma i mer än 150 länder och stolta över att få tillverka produkter som berör mer än en miljard människors liv varje dag.