GROHE Rainshower® SmartControl – 3D Showering TRYCK, VRID, DUSCHA - en innovativ allt-i-ett lösning

Intuitiv drift och massagefunktion

GROHE Rainshower SmartControl använder en mycket lättanvänd trippelknapp som låter dig styra och spara alla önskade duschinställningar. En kombinerad push-and-turn-knapp startar flödet av vatten och styr flödesvolymen.

Strålen kan också justeras direkt genom ett tryck på strålens inställningsknapp. Systemet gör det också möjligt att blanda flera strålmönster - till exempel den milda GROHE PureRain-sprayen och Trio Massage-inställningen.

- SmartControl är en dusch med många bekväma funktioner, samtidigt som vi har fokuserat på att systemet är innovativt och lätt att använda. Hydromassagefunktionen kombinerar effekten av två massagestrålar med den dynamiska GROHE Bokoma sprayen. Tryckknapparna är märkta med självförklarande symboler och ger intuitiv funktion, vilket gör din duschupplevelse både bekväm och avkopplande, säger Heidi Lie, marknadschef på GROHE.

Design i fokus

För att skapa den ultimata duschupplevelsen kombinerar systemet en GROHE Rainshower 360 DUO huvuddusch med GROHE Power & Soul® handdusch. Med dimensioner på 360 x 220 millimeter är det pastillformade nackstödet passande till styrenhetens flytande linjer. Metallduschytan kompletterar det sofistikerade utseendet.

- GROHE Rainshower SmartControl kommer snart att finnas tillgänglig i en MONO-variant. I grund och botten används samma vattenteknik som DUO-versionen, men denna modell har bara två knappar, fortsätter Lie.

GROHE-teknik för en säker duschupplevelse

GROHE Rainshower SmartControl är utrustad med GROHE TurboStat®-teknik. Med termostathandtaget kan du ställa in och justera vattentemperaturen. Den föredragna temperaturen uppnås inom bråkdelen av en sekund och hålls konstant även vid varierande vattentryck. En SafeStop-knapp hindrar användaren från att av misstag höja vattentemperaturen till mer än 38 grader. Dessutom eliminerar CoolTouch®-tekniken risken för skållning genom att förhindra att de synliga metallytorna hettas upp.

- Förutom massagefunktioner och säkerhetsteknik har SmartControl även ett eget duschställ integrerat ovanpå kontrollenheten. Detta ger extra komfort till duschen och man slipper onödiga extra hyllor. Hyllan är tillverkad av härdat glas och kan avlägsnas för enkel och noggrann rengöring - ett bra exempel på användarvänlig funktionalitet i ett modernt utseende,Lie ends.

GROHE Rainshower® SmartControl - 3D-dusch.

GROHE är världens största leverantör av sanitetsprodukter samt ett globalt varumärke, dedikerad åt att producera och erbjuda innovativa vattenprodukter.

Under flera årtionden har GROHE hållit fast vid sina varumärkesvärden; teknologi, kvalitet, design och hållbarhet. Dessa värden belyser GROHE’s engagemang för att utveckla enastående upplevelser och att erbjuda ”Pure Freude an Wasser”. Genom ingenjörsvetenskap, innovation och design starkt förankrad i Tyskland, kan GROHE stolt hänvisa till brickan ”Made in Germany”, som ytterligare förstärker kundernas förtroende för varumärket.

Alla GROHEs produktionsanläggningar använder sig av tekniker av hög kvalitet, för att försäkra enhetlighet med GROHEs värden och standarder. GROHE kan därmed försäkra att produkterna motsvarar även de högsta förväntningarna för utförande och funktion.

Under de senaste 10 åren har GROHEs framgång bekräftats av mer än 280 design- och innovationspriser, samt en placering i topp tre i ”Tysklands mest hållbara stora företag 2015”. Flera projekt av hög profil världen runt är försedda med GROHEs produkter, vilket bevisar hur både arkitekter, designers samt utvecklare föredrar GROHEs produkter.

I 2014 blev GROHE en del av LIXIL Group Corporation, ett börsnoterat företag listat på Tokyo Börsen. LIXIL är en global markndadsledare inom sanitetsindustrin samt Japans största leverantör av bostads- och byggmaterial.

Kistagången 12, 164 40 Kista | 0771-14 13 14 | grohe@grohe.se | www.grohe.se