GROHE slår hål på myterna kring köksrenoveringar

GROHE slår hål på myterna kring köksrenoveringar

Att ge köket ett lyft är något de flesta hemägare drömmer om. Men en köksrenovering är något många helst undviker i tron i att det är dyrt eller komplicerat. Behöver detta verkligen vara fallet eller har vi fördomar om köksrenoveringar? Sanitetsleverantören GROHE reder ut myterna i köksrenoveringar för att ge dig tips på hur du enkelt kan göra verklighet av ditt drömkök.

Köket är en plats där vi dagligen vistas tillsammans med familj och vänner för att laga mat och umgås. Då köket utgör en så pass central del av hemmet så är det många som drömmer om att förverkliga sitt drömkök. En renovering är däremot något som många helst undviker då det finns en del faktorer som man bör ta i beaktning. Men behöver en köksrenovering verkligen vara så komplicerat som det sägs? Sanitetsleverantören GROHE slår nu hål på felaktiga fördomar som finns kring köksrenoveringar.

Köksrenovering är alltid kostsamt

En vanlig fördom vi har om köksrenoveringar är att det alltid är dyrt. Liksom alla myter finns det någon sanning i detta. En renovering kan vara dyr och kostnaderna beror på hur mycket du vill ändra i ditt kök. Men en omvandling i köket behöver inte kosta en förmögenhet. Innan du sätter igång en renovering är det viktigt att göra research för att se vad som passar både tycke och plånboken. Detta för att lättare hålla nere kostnaderna och för att förhindra att kostnaderna rinner iväg under projektets gång.

Köket måste vara stort

Många drömmer om ett stort och rymligt kök, men storleken är inte allt! En renovering behöver inte innebära att du expanderar utrymmet i köket utan det handlar om vad du gör med ditt befintliga utrymme. För mindre ytor bör man istället investera i smarta och yteffektiva inredningsval för att skapa en större rymd i köket, något som växt fram med den japanska trenden Compact Living.

Renovering innebär en omfattande förändring

Ett lyft i köket behöver inte heller innebära en totalrenovering. Det finns nämligen en hel del som man kan göra utan att behöva anlita en hantverkare. Allt från att måla om väggar, golv och luckor till att omplacera eller investera i nya möbler och detaljer. Varför inte måla om kaklet eller golvet i köket efter säsongens färger? Det gör en större skillnad än vad du tror. Även de små lösningarna kan göra stora förändringar!

Lyx är dyrt

En sista men vanlig fördom är att lyx alltid är dyrt men att skapa en exklusiv känsla i köket behöver inte heller vara alltför påkostat. Man kommer långt med att inkorporera eller byta ut köksdetaljer. Genom en ny köksblandare kan du enkelt förhöja den lyxiga känslan. Varför inte installera en köksblandare med mässingdetaljer eller en beröringsfri köksblandare som går att styra med en enkel handberöring för att uppnå ett mer exklusivt kök.

För mer information, vänligen kontakta:

Christina Holmberg, PR & Communications Manager Nordics

Mail: christina.holmberg@grohe.com

I norra Europa har GROHE sitt regionala högkvarter i Köpenhamn och lokala säljkontor i Oslo, Stockholm och Helsingfors. GROHE är världens största leverantör av sanitetsprodukter samt ett globalt varumärke, dedikerad åt att producera och erbjuda innovativa vattenprodukter. Under flera årtionden har GROHE hållit fast vid sina varumärkesvärderingar; teknologi, kvalitet, design och hållbarhet. Dessa värden belyser GROHEs engagemang för att utveckla enastående upplevelser och att erbjuda ”Pure Freude an Wasser”. Genom ingenjörsvetenskap, innovation och design starkt förankrad i Tyskland, kan GROHE stolt hänvisa till brickan ”Made in Germany”, som ytterligare förstärker kundernas förtroende för varumärket. Alla GROHEs produktionsanläggningar använder sig av tekniker av hög kvalitet, för att försäkra enhetlighet med GROHEs värden och standarder. GROHE kan därmed försäkra att produkterna motsvarar även de högsta förväntningarna för utförande och funktion. Under de senaste 10 åren har GROHEs framgång bekräftats av mer än 280 design- och innovationspriser, samt ett flertal topplaceringar som ”Tysklands mest hållbara stora företag”. Flera projekt av hög profil världen runt är försedda med GROHEs produkter, vilket bevisar hur både arkitekter, designers samt utvecklare föredrar GROHEs produkter.

LIXIL (TSE Code 5938) tillverkar banbrytande vatten- och bostadsprodukter som löser vardagliga utmaningar och förverkligar ett bättre hem för alla, överallt. Med vårt japanska arv, skapar vi världsledande och innovativ teknik för att skapa högkvalitativa produkter som förvandlar hemmet. Men vad som gör LIXIL unikt, är hur vi gör det; genom meningsfull design, en entreprenörsanda, ett engagemang att förbättra tillgängligheten för alla och en ansvarsfull tillväxt. Vår strategi kommer till liv genom branschledande varumärken inklusive INAX, GROHE, American Standard och TOSTEM. Cirka 60,000 kollegor är verksamma i mer än 150 länder och stolta över att få tillverka produkter som berör mer än en miljard människors liv varje dag.