GROHE släpper barnbok med låt från Paula Lobos och SKA´N´SKA

GROHE släpper barnbok med låt från Paula Lobos och SKA´N´SKA

Lejonet Ali är huvudpersonen i en ny illustrerad barnbok framtagen av sanitetsleverantören GROHE. Boken ska lära barn att tvätta händerna och vikten av vattenresurser. Boken finns tillgänglig som ljudbok där artisten Paula Lobos och musikgruppen SKA´N´SKA spelat in en ny version av ”Klappa händerna”.

Boken ”Dagen då lejonet Ali glömde tvätta händerna” är skapad i syfte att lära barn vikten av korrekt handhygien för att undvika skadliga bakterier och virus som kan påverka vår hälsa. Dessutom uppmärksammar boken betydelsen av att ta väl hand om vår dyrbara, ändliga resurs: vatten. I mitten av boken möts läsaren av låten ”Tvätta händerna”, som artisten Paula Lobos och musikgruppen SKA´N´SKA spelat in.

– När GROHE kontaktade mig för att fråga om jag ville ta fram en låt för deras barnbok tyckte jag det lät som en kul utmaning och tackade självklart ja. Det var en riktigt rolig process att anpassa en gammal klassisk barnlåt till en modern version som passar helt rätt i tiden, och till min hjälp visste jag precis vilka jag ville ha, det fartfyllda party-ska-bandet SKA´N´SKA. För vad kan vara bättre än att dansa sig till ett par rena händer? säger Paula Lobos som tillsammans med SKA´N´SKA gjort låten.

– Det är tredje året i rad som vi släpper en barnbok, att fokusera på handhygienen i år kändes helt rätt. I boken tar vi även upp ämnet om vatten som en ändlig resurs, något som är extra viktigt i dessa tider då många glömmer bort att stänga av kranen när händerna ska tvättas, säger Christina Holmberg, Marketing Manager på GROHE Sverige.

Barnboken finns tillgänglig på GROHEs hemsida och låten kan du även lyssna på via Spotify.

För mer information, vänligen kontakta:

Christina Holmberg, Marketing Manager

Mail: christina.holmberg@grohe.com

I norra Europa har GROHE sitt regionala högkvarter i Köpenhamn och lokala säljkontor i Oslo, Stockholm och Helsingfors. GROHE är världens största leverantör av sanitetsprodukter samt ett globalt varumärke, dedikerad åt att producera och erbjuda innovativa vattenprodukter. Under flera årtionden har GROHE hållit fast vid sina varumärkesvärderingar; teknologi, kvalitet, design och hållbarhet. Dessa värden belyser GROHEs engagemang för att utveckla enastående upplevelser och att erbjuda ”Pure Freude an Wasser”. Genom ingenjörsvetenskap, innovation och design starkt förankrad i Tyskland, kan GROHE stolt hänvisa till brickan ”Made in Germany”, som ytterligare förstärker kundernas förtroende för varumärket. Alla GROHEs produktionsanläggningar använder sig av tekniker av hög kvalitet, för att försäkra enhetlighet med GROHEs värden och standarder. GROHE kan därmed försäkra att produkterna motsvarar även de högsta förväntningarna för utförande och funktion.Under de senaste 10 åren har GROHEs framgång bekräftats av mer än 280 design- och innovationspriser, samt ett flertal topplaceringar som ”Tysklands mest hållbara stora företag”. Flera projekt av hög profil världen runt är försedda med GROHEs produkter, vilket bevisar hur både arkitekter, designers samt utvecklare föredrar GROHEs produkter.

I 2014 blev GROHE en del av LIXIL Group Corporation, ett börsnoterat företag listat på Tokyobörsen. LIXIL är en global marknadsledare inom sanitetsindustrin, och förvaltar en bred portfölj av kända varumärken som GROHE, American Standard, och INAX. LIXIL är också Japans största leverantör av bostads- och byggmaterial.Läs mer på www.grohe.com