LIXIL EMENAs succélansering av den digitala upplevelseplattformen GROHE X

LIXIL EMENAs succélansering av den digitala upplevelseplattformen GROHE X

Över 12 000 besökare utforskade GROHEs varumärkesplattform på lanseringsdagen. Med närmare 4 000 deltagare på gårdagens live events betonade sanitetsleverantören att de lägger allt större vikt på konsumenternas behov. Detta genom värdeskapande produktinnovationer och skräddarsydda tjänster. Som ett av de första varumärkena inom sanitetsindustrin presenterade GROHE dessutom sina första Cradle to Cradle Certified ® -produkter.

"Upptäck framtiden" – med denna ambition lanserade LIXIL EMENA framgångsrikt sin nya digitala plattform GROHE X för sitt varumärke GROHE under gårdagen. Den omfattande varumärkesplattformen erbjuder informativ och inspirerande multimediainnehåll till GROHEs affärspartners och konsumenter. Skräddarsydd för respektive målgrupps behov och intressen erbjuds ett kundanpassat program som inkluderar instruktionsvideor, bakgrundsartiklar och 360° -rum som gör det möjligt för besökare att upptäcka nya produkter. Dessutom finns spännande filmer som " A Glass of Water with", där GROHE-experter bjuder på glimtar bakom kulisserna av det globala varumärket, eller " Wow of the Week", där ett särskilt inspirerande projekt eller ämne presenteras varje vecka. Medan besökare av GROHE X kan utforska GROHEs värld på egen hand, öppnar GROHE X även upp för nya sätt att interagera: affärspartners kan använda plattformen för att boka tid med sina kunder och diskutera de innovationer som de just blivit presenterade för.

– GROHE X är en stor milstolpe i vårt företags historia. Den ger en ovärderlig möjlighet att uppleva GROHE och utforska våra produkter och de frågor som vi drivs av. Du kan ansluta till GROHE X var du än är, när du vill . GROHE X för oss närmare varandra i en tid när vi behöver hålla fysisk distans till vår omgivning. Den digitala resa som vi har inlett med GROHE X har bara börjat. Plattformen är här för att stanna och kommer ständigt att utvecklas under de närmaste månaderna, säger Jonas Brennwald, Leader LIXIL EMENA och Co-CEO Grohe AG.

En ny milstolpe i GROHEs hållbarhetsresa
Till lanseringen av GROHE X erbjuds inbjudna gäster en mängd olika event, både live och förinspelat, utöver det fritt tillgängliga redaktionella innehålletpå sidan. I sin premiär keynote presenterade det globala varumärket sina fyra bästsäljande produkter som Cradle to Cradle Certified ® Till skillnad från den linjära Take-Make-Waste-modellen står Cradle to Cradle för en cirkulär modell: en produkt tillverkas på ett sätt som gör att beståndsdelarna i slutet av dess livslängd kan användas för att skapa nya produkter.

– Att uppnå Cradle to Cradle-certifieringar på guldnivå är ett stort steg i vårt hållbarhetsarbete. Jag är mycket stolt över att vi är en av de första inom sanitetsindustrin som visar ett tydligt engagemang för hållbar utveckling och är med och sätter standarden för branschen. Eftersom byggsektorn står för mer än 50 procent av den globala materialförbrukningen är det viktigt att gå ifrån en linjär modell till förmån för en cirkulär ekonomi för att stoppa överkonsumtionen av naturresurser, säger Thomas Fuhr, Leader Fittings LIXIL International och Co-CEO Grohe AG.

Under presentationen introducerade även GROHE den nya GROHE Installer Vocational Training and Education” (GIVE) program som stärker den sociala delen av varumärkets hållbarhetsengagemang. GROHE samarbetar redan med 26 institutioner som erbjuder VVS-utbildning i hela EMENA-regionen. Som en del av GIVE-programmet kommer varumärket att stödja VVS-skolor i att skapa en toppmodern utbildningsram genom att installera moderna utbildningsanläggningar och tillhandahålla inlärningsmaterial och erfarna tekniska utbildare.

Relevanta innovationer för morgondagens bostadsutrymmen
Ett annat huvudtema under presentationen varkundupplevelsen. Fokus på kundernas förväntningar och behov återspeglas inte bara i GROHE X eller i varumärkets nya kommersiella tillvägagångssätt , som erbjuder en differentierad produktportfölj och tjänster skräddarsydda för olika målgrupper, utan är också en vägledande princip vid utvecklingen av nya produkter. Något som lyftes fram i presentationen av bästsäljaren GROHE Eurosmartåterlansering. Som den fjärde upplagan av produkten, har varumärket återskapat en av sina huvudprodukter, vilket gör Eurosmart till den mest mångsidiga produktlinjen i portföljen. Kunder kan nu välja en hybridkran , som kombinerar manuell användning och en hygienisk beröringsfri yta eller olika grepp alternativ.

– När vi designar en ny produkt är vår första fråga alltid, vem utformar vi den för? Att utgå från ett mänskligt perspektivkombinerat med en förståelse för konsumenterna är nyckeln för att utveckla meningsfulla produkter som ger ett mervärde. Med våra produkter vill vi vara lösningen på förändrade konsumentbehov och trender . Som ett exempel kunde vi se hur badrummet under förra året blev allt mer likt ett spa. Konsumenter söker i större utsträckning produkter som förvandlar badrummet till en plats där de kan ta hand om sin kropp, sinne och själ. För att möta våra kunders nya efterfrågan har vi tagit fram GROHE SPA Collectionmed våra mest exklusiva produkter, säger Patrick Speck, Leader LIXIL Global Design, EMENA.

GROHE kommer att fira lanseringen av plattformen med olika typer av evenemang under de kommande dagarna. I framtiden kommer GROHE X att utökas till att omfatta hybrid- och mobila varumärkesupplevelser utöver det digitala erbjudandet.

För mer information, vänligen kontakta:
Christina Holmberg, PR & Communications Manager, Norden
Mail: christina.holmberg@grohe.com

I norra Europa har GROHE sitt regionala högkvarter i Köpenhamn och lokala säljkontor i Oslo, Stockholm och Helsingfors. GROHE är världens största leverantör av sanitetsprodukter samt ett globalt varumärke, dedikerad åt att producera och erbjuda innovativa vattenprodukter. Under flera årtionden har GROHE hållit fast vid sina varumärkesvärderingar; teknologi, kvalitet, design och hållbarhet. Dessa värden belyser GROHEs engagemang för att utveckla enastående upplevelser och att erbjuda ”Pure Freude an Wasser”. Genom ingenjörsvetenskap, innovation och design starkt förankrad i Tyskland, kan GROHE stolt hänvisa till brickan ”Made in Germany”, som ytterligare förstärker kundernas förtroende för varumärket. Alla GROHEs produktionsanläggningar använder sig av tekniker av hög kvalitet, för att försäkra enhetlighet med GROHEs värden och standarder. GROHE kan därmed försäkra att produkterna motsvarar även de högsta förväntningarna för utförande och funktion. Under de senaste 10 åren har GROHEs framgång bekräftats av mer än 280 design- och innovationspriser, samt ett flertal topplaceringar som ”Tysklands mest hållbara stora företag”. Flera projekt av hög profil världen runt är försedda med GROHEs produkter, vilket bevisar hur både arkitekter, designers samt utvecklare föredrar GROHEs produkter.

I 2014 blev GROHE en del av LIXIL Group Corporation, ett börsnoterat företag listat på Tokyobörsen. LIXIL är en global marknadsledare inom sanitetsindustrin, och förvaltar en bred portfölj av kända varumärken som GROHE, American Standard, och INAX. LIXIL är också Japans största leverantör av bostads- och byggmaterial. Läs mer på www.grohe.com