Nya GROHE SPA visas upp i Milano

Nya GROHE SPA visas upp i Milano

Under veckan kommer GROHE att delta i årets största designevenemang, Milan Design Week, där det exklusiva premiumvarumärket GROHE SPA kommer att visas upp på konstmuseumet Pinacoteca di Brera. Där har besökarna möjlighet att se den vatteninspirerade installationen med fokus på ”Hälsa genom vatten”.

Designveckan i Milano är ett av de största evenemangen inom branschen och lockar arkitekter, designers och besökare från hela världen. Under veckan kommer GROHE att visa upp sitt nya lyxiga undervarumärke GROHE SPA på det prestigefyllda konstmuseet Pinacoteca di Brera. Sortimentet innehåller en portfölj av förstklassiga produkter som kännetecknas av hög kvalitet, banbrytande teknologi och visionär design.

– Milan Design Week är den perfekta platsen för att visa upp utvalda delar av SPA-portföljen för allmänheten. Vi har att göra med en sofistikerad publik där våra produkter av förstklassig kvalitet, precision och progressiv design passar väldigt bra. Den uppslukande installationen avrundar vår närvaro genom att kombinera vår passion för vatten med de vackra omgivningarna i Pinacoteca di Brera, säger Karl Lennon, Leader, GROHE SPA, LIXILEMENA.

Hälsa och välmående i fokus
Under Milan Design Week kommer kunderna bland annat att kunna se de skräddarsydda badrumskollektionerna Atrio och Allure samt välja från ett noggrant urval av färger, material och finish.

Dessutom står GROHE Colours i fokus och med trendledande färger för produkter som GROHE Allure och Aqua Ceiling Modules är det enkelt att skapa ett personligt badrum. Huvudfärgen vid installationen kommer att vara Cool Sunrise och får rummet att bada i ett gyllene ljus samtidigt som besökarna känner en fuktighet och hör ljudet av vatten.

Läs mer om GROHE SPA på grohespa.com.

Missade du den digitala lanseringen av GROHE SPA? Du kan se allt I efterhand på GROHEX.

GROHE är världens största leverantör av sanitetsprodukter och har totalt över 7,000 anställda i 150 länder – varav 2,600 av dem är baserade i Tyskland. Sedan 2014 har GROHE haft en stark varumärkesportfolio hos LIXIL, den japanska tillverkaren av banbrytande vatten- och husprodukter. För att kunna erbjuda ”Pure Freude an Wasser”, är varje GROHE-produkt framtagen enligt varumärkets värderingar inom kvalite, teknik, design och hållbarhet. Välkända lösningar så som GROHE Eurosmart och GROHEs termostatserie samt banbrytande innovationer som GROHE Blue understryker varumärkets djupgående expertis. GROHE fokuserar på kundernas behov och skapar därefter intelligenta, livsförbättrande och hållbara produktlösningar som bär kvalitetsmärket ”Made in Germany”, som ytterligare förstärker kundernas förtroende för varumärket. GROHE tar sitt företagsansvar mycket seriöst och fokuserar på en resursbesparande värdekedja. Sedan april 2020 har sanitetsvarumärket producerat CO2-neutrala* lösningar världen över. GROHE har även ett mål att använda plastfria produktförpackningar till 2021. Under de senaste tio åren har GROHEs framgång bekräftats av mer än 490 design- och innovationspriser samt ett flertal hållbarhetspriser. GROHE var de första i sin bransch att vinna det tyska CSR-priset samt hållbarhetspriset 2021 i kategorierna ”Resurser” och ”Design”. Som en del av hållbarhets- och klimatkampanjen ”50 hållbarhets- och klimatledare” driver GROHE också hållbar transformation.

*Innefattar CO2-kompensationsprojekt, läs mer på green.grohe.com

LIXIL (TSE Code 5938) tillverkar banbrytande vatten- och bostadsprodukter som löser vardagliga utmaningar och förverkligar ett bättre hem för alla, överallt. Med vårt japanska arv, skapar vi världsledande och innovativ teknik för att skapa högkvalitativa produkter som förvandlar hemmet. Men vad som gör LIXIL unikt, är hur vi gör det; genom meningsfull design, en entreprenörsanda, ett engagemang att förbättra tillgängligheten för alla och en ansvarsfull tillväxt. Vår strategi kommer till liv genom branschledande varumärken inklusive INAX, GROHE, American Standard och TOSTEM. Cirka 55,000 kollegor är verksamma i mer än 150 länder och stolta över att få tillverka produkter som berör mer än en miljard människors liv varje dag.