Winnerbäck spelar dubbelt på Grönan 2012

Winnerbäck spelar dubbelt på Grönan 2012

Gröna Lund har nöjet att presentera den första artisten som är klar inför konsertsommaren 2012. Lars Winnerbäck gör två konserter på Gröna Lunds Stora Scen, den 27 och 28 augusti kl. 20.00. Dessa blir de enda spelningar han gör i Stockholm nästa år.

Sommaren 2012 gästar Lars Winnerbäck Gröna Lunds Stora Scen och han gör det genom att hålla två konserter, något som endast några få artister gjort tidigare i Gröna Lunds historia.

– Vi har jobbat på att få hit Lars Winnerbäck länge och nu kommer han äntligen hit, säger Gröna Lunds Programchef Kenny Mattsson. Det känns fantastiskt att han spelar under två dagar, då vi tror att publiktrycket kommer att bli stort och vi vill så klart att alla som vill se honom ska få den chansen.

Signerade vinylskivor till de som köper Gröna Kortet för 2012
Den 29 september släpps albumen ”Med solen i ögonen”,” Kom”, ”Singel”, ”Söndermarken”, ”Vatten under broarna”, ”Daugava” och ”Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen” på vinyl. Varje album släpps i endast 1000 numrerade exemplar. I samband med att Gröna Lund släpper nyheten om Lars Winnerbäcks dubbelspelning, kan man också köpa nästa säsongs Gröna Kortet på webbshopen. Kortet kostar 199 kr och ger fri entré till alla Gröna Lunds öppetdagar, inklusive alla konserter. Alla som köper Gröna Kortet mellan 26 september och 1 november är med i en tävling om 35 signerade ex av dessa vinylskivor.

För information och ackreditering kontakta Annika Troselius, Informationsansvarig Gröna Lund på telefon 0708-580050 eller e-mail annika.troselius@gronalund.com

För
pressbilder besök Gröna Lunds Bildbank www.bilder.gronalund.com och klicka på ”Pressbilder”.

Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och ingår i temaparkskoncernen Parks & Resorts Scandinavia AB tillsammans med Kolmården, Vildmarkshotellet, Furuvik, Skara Sommarland och Aquaria Vattenmuseum. Tivolit har 32 attraktioner och sex restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Gröna Lund bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans, barnunderhållning mm. Tivolit har ca 1400 anställda under en säsong, nästan 1,3 miljoner besökare per år och omsätter drygt 400 miljoner kr, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner.