The Beardes Chap - exklusiv skäggvård från Australien

Exklusiv skäggvård från Australien

The Bearded Chap var det första skäggvårdsmärket att lansera i Australien, och är ny på väg att lanseras i Europa med start i Sverige. Premiumprodukter med schysst vintagekänsla och fantastiska dofter. Serien innefattar skäggolja, beard balm, mustaschvax, skäggschampo/body wash och tvål, samt deodoranter. 100% naturliga ingredienser som är noggrant utvalda för att ge vård och styling till skägget.

I september var barberaren Tim Dodd på besök i Sverige för att introducera produkterna för barberare på Swedish Barber Expo. Tim Dodd driver två barbershops i Australien, Turnstyles Barbers. Han är ansedd som en av de främsta barberarna i Australien och har fått utmärkelse av UK Parliament för sin yrkesverksamhet. Han är Brand Educator för The Bearded Chap.

Tim Dodd's "Essential Beard Care Guide":

1. Använd 3-6 droppar skäggolja varje dag. Massera in den ordentligt i skägget och skäggbotten i cirka 30 sekunder. The Bearded Chap Original Beard Oil är en ultra-intensiv återfuktare för skägg och hud, med en icke-kladdig formula. Utan skäggolja blir skäggbotten torr och flagnar ("beardfuff") under skägget. En skäggolja motverkar också att skäggstråna faller av.
  2. The Bearded Chap Original Beard Balm är en stylingprodukt för skägg. Skrapa upp lite med tumnageln, värm upp den mellan handflatorna så att den smälter och arbeta sedan in den i skägget. Den mjukgör och formar. Doften är helt outstanding!
  3. The Bearded Chap Old Time Moustache Wax är perfekt för dem som vill styla sin mustasch med naturlig finish och medium stadga. Ungefär en ärtas storlek räcker. Dela upp den i två och värm upp den mellan fingrarna. Applicera i mustaschen, använd en kam för bästa effekt och styla som önskat.
  4. Min favoritprodukt är The Bearded Chap Original Beard Wash. Den doftar fantastiskt (finns i tre varianter), rengör huden och skägget från smuts och fett utan att ha en uttorkande effekt. Ger en massa fukt. Ditt skägg kommer att bli silkeslent. Min fru älskar den!

The Bearded Chap Original Beard Oil är signaturprodukten som hela serien baseras på. Den är handtillverkad i Australien och baserad på 11 essentiella oljor som alla har specifika egenskaper för att återfukta skägget och skäggbotten, minska klåda och irritation i skäggbotten och mjukgöra skägget. Maskulin doft av bland annat sandelträ, cederträ, lime och svartpeppar.

Schampot och den hårda tvålen är framtagna framför allt för skäggvård, men fungerar att använda i ansiktet och på kroppen. Finns i tre spännande doftvarianter, med inspiration från Australiens fauna.

Brawny - australiensiskt sandelträ, citrongräs och cederträ från Himalaya
Staunch - myrten, citron, ironbark och australiensiskt sandelträ
Rugged - spearmint, muskot och australiensiskt sandelträ

The Bearded Chap finns bland annat hos Beardshop.se samt utvalda barberare.

Mer information och pressprover:

Kontakta Karin Fahlström Grooming AB / Barber Supplier AB
08-661 88 40, karin@barbersupplier.se