groomingstore - Koncept på manlig hudvård

Grooming erbjuder allt en man behöver i badrummet; vilket innefattar hudvård, rakning, hårvård, stylingprodukter, parfymer, kosmetika och underkläder. Bara för män. grooming|store i nya gallerian Skrapan på Söder i Stockholm blir Groomings första konceptbutik. Grooming, som startade som en webbshop 2004, har blivit en ledande aktör inom groomingprodukter (skönhetsprodukter för män). Hösten 2006 öppnades den första groomingbutiken på Strandvägen 17 i Stockholm. Med nya butiken tar företaget steget att bli den första kedjan butiker nischade på den manliga målgruppen. - Det är en allt mer mogen marknad och vårt koncept har fått ett varmt mottagande bland våra kunder som har efterfrågat vår nya butik på Söder. Nu är vi officiellt en kedja med målsättningen att utöka med fler butiker i övriga Sverige, säger Karin Fahlström, grundare och VD för Grooming AB. Inför den nya butiken i Skrapan har Grooming anlitat arkitektfirman drd-a, Directive Design Arkitektur. Inspirationen till den nya butiken har kommit från det traditionella apoteket och stadsmiljö. Detta ska representera den kunskap och expertis inom manlig grooming som företaget och personalen besitter, samt vår urbana livsstil och den medvetne manlige kundgruppen. Sortimentet i butiken är noga utvalt för att passa både nybörjaren och den vane manlige konsumenten. All personal är utbildade hudterapeuter för att kunna ge anpassad rådgivning. - Vi har en väldigt blandad målgrupp med allt ifrån unga killar som har problem med acne, män som är helt nybörjare på hudvård och kunder som har stenkoll på produkter och märken. För oss är rådgivning och ett brett sortiment vårt bästa sätt att möta kundernas behov, säger Karin Fahlström. Nya grooming|store ligger i gallerian Skrapan (gamla Skatteskrapan) på Götgatan 78 i Stockholm. En ny galleria inriktad på mode, sport och media. grooming|store och hela gallerian har öppet 10-21 på vardagar samt 10-18 respektive 11-19 på helger. _____ Grooming AB är ett privatägt företag som ägs och drivs av Karin Fahlström och Jimmy Solfeldt. Karin Fahlström blev i början av året listad som nummer 11 på Veckans Affärers lista över ”101 supertalanger”. Karin blev utsedd till ”Bästa entreprenöriella drivkraft” av Venture Cup 2004. Företaget fick uppstartshjälp 2004 via inkubatorsverksamheten Idéagenten vid Stockholms Universitet. För mer information - kontakta Karin Fahlström på 08-661 88 40, 070-685 45 44 eller karin.fahlstrom@grooming.se

Ulvsundavägen 178