Style Your Mo - and Save A Bro! Movemberkampanjen 2016

Movember Style Your Moe Kit 2016

Då var det dags för ”movember” (formerly known as november) - månaden som fokuseras på mäns hälsa. Movember Foundation är en internationell organisation som samlar in pengar till forskning kring prostatacancer, psykisk ohälsa och mäns hälsa, lyfter frågor kring mäns hälsa i medier samt engagerar människor att själva engagera sig månaden.

Det officiella skägg/mustaschkitet för 2016 har tagits fram i samarbete mellan Beardshop.se och svenska skäggvårdsmärket Beard Junk, och består av en stylingprodukt för skägg och mustasch samt en borste. Förpackad i en snygg och stilren presentkartong.

Rekommenderat pris ut till kund är 249 kr (värde 309 kr).
25 kr går oavkortat till Movember Foundation.

Movember Style Your Moe Kit 2016 säljs via Beardshop.se, Stayhard.se och BeardJunk.se, samt via Nordiska Kompanier och barberare/frisörer över hela landet.

Sociala medie-kampanj

Kampanjen ”Style your mo - and save a bro” som är framtagen i samarbete med Stayhard.se, uppmanar både killar med skägg att styla sin mustasch, samt riktar sig till de som kör enligt movemberreglerna och slätrakar sig den 1:a november och odlar mustasch under månaden.

Kampanjen sprids via sociala medier under hashtaggarna:
#movember #styleyourmo #saveabro

Barberarevent kommer att anordnas i Sverige under november för att promota kampanjen och försäljningen. Först ut är Georges Klipp i Spånga Centrum som bjuder in till Movembermingel den 8:e november, där alla intäkter för skäggtrimning och rakning kommer att skänkas till Movember Foundation.