Movembers snyggaste mustascher är utsedda!

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2017 12:07 CET

@tjstrand och @mrpresbyopia har Movembers snyggaste mustascher!

Movember är månaden som fokuserar på mäns hälsa och att odla mustasch. Beardshop.se har sedan starten för 3,5 år sedan arbetat aktivt med kampanjer för att samla in pengar till Movember Foundation och Mustaschkampen, samt sprida information om Movember-kampanjen.

Beardshops Instagramtävling för att kora Movembers snyggaste mustasch avgjordes den 1:a december. Två vinnare har korats - för att både de som enbart odlar mustasch och de som behåller sitt skägg under månaden (som också kallas för No Shave Movember) ska kunna delta. Av 74 st bidrag, i hård konkurrens med flera vinnare från nationella skäggtävlingar, enades juryn om årets vinnare:

Snyggaste mustasch - Manne Gonzalez @mrpresbyopia
Snyggaste skägg+mustasch - Tobias J Strand @tjstrand

@mrpresbyopia kommenterar vinsten: Helt speachless! Tack så mycket @beardshopse!

@tjstrand kommenterar vinsten: WOW! Vad glad jag blir! Att får den här utmärkelsen i den konkurrensen är Mind Blowing!

Förutom äran får vinnarna varsitt mustasch/skäggvårdskit värde ca 1000 kr.

Tävlingen har pågått sista veckan i november under #beardshopse samt på Beardshops Facebookgrupp, där kampanjen fått ett stort antal delningar och kommentarer med taggningar av personer som borde skicka in ett tävlingsbidrag. Tävlingen har fått stor spridning på Instagram, med över 50 delningar av själva tävlingsbilden, samt en uppmaning om att stödja Movember och Mustaschkampen med ett bidrag.

Alla tävlingsbidrag finns här!

Under månaden har Beardshop.se haft en Movemberkampanj på webshoppen där delar av intäkterna från mustaschprodukter har samlats och skänks till Movember Foundation och Mustaschkampen.

Beardshop.se är Sveriges ledande webbshop för skäggvårdsprodukter. Grundades 2014 av Grooming AB som även driver Grooming.se sedan 2004.

För mer information - kontakta:
Karin Fahlström, 08-661 88 40 / karin@beardshop.se

Kommentarer (0)