På söndag utses mellersta/norra Sveriges bästa barberare!

Pressmeddelande   •   Maj 08, 2018 12:50 CEST

Årets barberare 2018 - semifinal Övriga Sverige

Finalen för Årets barberare 2018 avgörs på Swedish Barber Expo i Stockholm den 1:a september på World Beard Day. Totalt kommer drygt 45 barberare ha gjort upp om de fyra finalplatserna. Under april har de två första semifinalerna gått av stapeln: Amin Iranmanesh från Randevu Barbershop i Göteborg kommer representera Västkusten och Antonino Ratto från The Barber i Malmö kommer representera Södra Sverige.

Semifinal 3 hålls på söndag, den 13:e maj, hos Stucklife Barber i Stockholm. Nio barberare är anmälda från Eksjö, Linköping, Norrköping, Nybro, Skövde, Sundsvall, Säffle och Västerås, och kommer att tävla i ett barber battle i skäggtrimning.

Tävlingen sker i två steg, de har först fått skicka in bild på före/efterbilder på en skäggtrimning. Och på plats på söndag får de 45 minuter på sig att fritt trimma och styla ett skägg, som kommer att poängbedömas på bl a teknik, form och styling.

Domare är förra årets vinnare Cari Forsgren från Barberia Havanna i Stockholm samt Kenneth Johnsson "freeSir2.0" från Kinna, som jobbat som Master Barber i 33 år.

Sista semifinalen för Östkusten avgörs den 27:e maj i Stockholm. De fyra finalisterna får tävla i finalen inför publik på Swedish Barber Expo, med en internationell jury som utser vinnaren.

Deltagare till semifinal 3 - Övriga Sverige:

Ali Alhama, Troy Salon, Nybro
Christopher Hamilton, Hamiltons Barbershop, Linköping