Nu kan du boka höstens studiebesök för din skolklass

Nu kan du boka höstens studiebesök för din skolklass

Nu kan du som lärare för elever i årskurs 4-6 boka in din skolklass på ett spännande studiebesök på Gryaab under höstterminen. Du gör det enkelt enkelt på vår webb.

Ett lärorikt äventyr

Ett studiebesök på Gryaab och vårt avloppsreningsverk Ryaverket är ett riktigt äventyr! Eleverna får gå över bassänger fyllda med avloppsvatten, se flera olika reningssteg och höra vatten som droppar, sprutar och forsar. Och så pratar vi om vad en får spola ner i avloppet. Idag får Gryaab in 2 500 kilo skräp varje dag. Det vill vi förstås ändra på! På studiebesöket får eleverna mer kunskap om hur de enkelt kan hjälpa oss i arbetet för ett renare hav. Mer information finns på vår webb.

Övriga studiebesök

För dig som vill boka ett vuxenbesök, exempelvis för högskoleklasser med miljöfokus eller branschkolleger: gör en bokningsförfrågan via e-post till info@gryaab.se.