​Fredrik Strandlund ny chef för GTT:s försäljningsverksamhet i Sverige

Den globala cloud networking-leverantören GTT har utsett Fredrik Strandlund till chef för den svenska och finska försäljningsverksamheten. Fredrik tillträdde tjänsten den 1 november och har närmast varit verksam som chef for GTT:s operationella verksamhet i Norden.

Fredrik Strandlund har över 20 års erfarenhet från IT-branschen, både från kund- och leverantörssidan. Han har en tidigare bakgrund som CTO på Cygate och CIO och IT-chef på bl.a. Spendrups och Västerås stad, samt innehaft en rad ledande befattningar inom telekombranschen, hos bl.a. Telia.

"Fredrik har ett fantastiskt kunnande och med hans erfarenheter som både CTO och CIO har han en unik förståelse för kundernas utmaningar, något som vi ser kommer kunna bidra till att ge våra kunder ännu bättre lösningar och mer värde", säger Søren Wiinholt Petersen, GTT:s Nordenchef

Amerikanska GTT förvärvade i våras Interoute, en av regionens största oberoende nätverksleverantörer, vilket avsevärt utökade företagets närvaro i Europa. GTT har stort fokus på tillväxt och utnämningen av Fredrik Strandlund är ett viktigt steg i företagets ambition att driva tillväxt och kundupplevelse i Sverige och Finland.

"GTT har en tydlig vision om att hjälpa företag och organisationer att koppla ihop människor över hela organisationer, runt om i världen och till alla applikationer i molnet, något som jag verkligen brinner för", säger Fredrik Strandlund, chef for GTT:s försäljningsverksamhet. "Det är mycket hedrande att få möjlighet att driva GTT:s verksamhet i Sverige och Finland och spännande att arbeta i en verksamhet som inte bara ligger i framkant tekniskt när det gäller bland annat SD-WAN, utan också har ett så starkt fokus på enkelhet och snabbhet för kunderna, och verkligen kan leverera utifrån dessa värdeord."

• molntjänster
  • cloud