Amagi väljer GTT:s nätverk för att stödja sina molnbaserade broadcast-tjänster för TV och OTT

GTT Communications, Inc.(NYSE: GTT), den ledande globala cloud networking-leverantören till multinationella kunder, meddelar idag att Amagi, den globala SaaS-ledaren inom tv- och streamingteknologi har valt GTT:s nätverk för att leverera sina molnbaserade broadcast-tjänster till kunder i Europa och USA.

Amagi förändrar hur media- och broadcast-industrin levererar innehåll till tittare runt om i världen. Tjänsterna hjälper kunderna att övergå från en fysisk verksamhetsmodell till en flexibel, säker molnbaserad strategi med Amagis agila molninfrastruktur, där de kan skapa och distribuera kanaler för direktsändning. Amagi, som banbrytande B2B SaaS-leverantör till media- och underhållningsindustrin, har byggt hela sitt teknikutbud på en publik molninfrastruktur.

Srinivasan KA, medgrundare till Amagi, kommenterade: ”Broadcast-industrin genomgår en enorm förändring som bara har accelererats under det senaste året med den plötsliga övergången från kontorsbaserat arbete. Amagis molnplattform gör det möjligt för mediakunder att fjärrhantera sina broadcast-tjänster i molnet, vilket ger större flexibilitet utan att kompromissa med visibilitet och kontroll. GTT:s cloud networking-tjänster ser till att våra kunder har säker åtkomst direkt till vår molnplattform och att deras innehåll drar nytta av den låga latensen och höga motståndskraften hos GTT:s globala Tier 1-nätverk. ”

GTT förser Amagi med:

• Diverse Ethernet-anslutningar från London till ledande TV-operatörer i USA och Europa
  • Direktanslutning till det globala GTT-videonätverket, som erbjuder 100+ video PoP och 100% serviceinfrastruktur för låg latens, låg jitter och högupplöst leverans
  • Möjligheten att boka tillfällig användning av videotjänster mellan Amagis London Broadcast Distribution Nodes och globala högprofilerade platser, såsom stora TV-studior, idrottsarenor och satellitnedlänksstationer
  • Dedikerad Tier 1-internetåtkomst för Amagis distributionsnoder i Amsterdam och London, vilket möjliggör fjärråtkomst till dess offentliga molnhostade SaaS

"GTT är stolta över att stödja Amagi i att leverera sina banbrytande tjänster till programföretag, TV-nät och OTT-plattformar som utnyttjar molnet", säger Tom Homer, GTT senior vice president för EMEA. "Amagis kraftfulla molnteknik, som stöds av GTT: s nätverksanslutningsplattform, ger en säker, flexibel och skalbar tjänst till broadcasting-företag som vill hantera sina sändningar på distans i molnet utan att kompromissa med prestanda och kontroll."

Amagis kunder inkluderar bland annat CuriosityStream, Discovery, Fox Networks, MGM, NBCUniversal, PeopleTV, Tastemade, Tegna, Vice TV och Warner Media.

Om GTT

Om Amagi

Amagi är nästa generations medieteknologiföretag som tillhandahåller cloud broadcast och streaming TV-lösningar till TV-nätverk, innehållsägare och streaming-TV-plattformar. Amagi gör det möjligt för innehållsägare att starta, distribuera och tjäna pengar på linjära live-kanaler på Free-Ad-Supported TV- och SVOD-plattformar. Amagi erbjuder också 24x7 molnbaserade tjänster som ger enkelhet, avancerad automatisering och transparens för hela sändningsverksamheten för traditionella TV-nätverk. Amagi levererar mer än 400 kanaler med distributioner i över 40 länder. Amagi har kontor i New York, Los Angeles, London, New Delhi och Bangalore. För mer information om Amagi, besök www.amagi.com.