GTT stöder SGNs molntransformation med Managed Network och Säkerhetstjänster

GTT Communications, Inc. (NYSE: GTT), den ledande globala cloud networking-leverantören till multinationella kunder, meddelar idag att SGN, ägare till ett av Storbritanniens största gasdistributionsnät, har förnyat och utökat sitt avtal med GTT för cloud networking-tjänster. SGN distribuerar naturlig och grön gas till 5,9 miljoner hem och verksamheter över Skottland, södra England och Nordirland. GTT kommer fortsätta förse SGN med högpresterande och motståndskraftig molnanslutning, WAN- och LAN-tjänster och DDoS-mitigation samt utöka omfattningen av professionella tjänster för att stödja SGNs molntransformations strategi.

GTT har varit en strategisk partner till SGN sedan 2017. GTTs högpresterande nätverkstjänster gör det möjligt för SGNs medarbetare att säkert ansluta sig till den automatiserade och skalbara multimolnmiljön som stöder deras verksamhet, oavsett om de arbetar på kontoret eller på distans. GTTs professionella serviceteam tillhandahåller experthandledning och styrning för att hjälpa SGN driva sin molntransformations strategi framåt i samarbete med en rad olika tekniska tjänsteleverantörer.

SGN har genomfört en flerårig transformation för att migrera merparten av sina IT-tjänster till molnet, vilket förbättrar verksamhetseffektiviteten och medarbetarproduktiviteten. Huvudsyftet med projektet är att förbättra nätverkssäkerheten, tillgängligheten och motståndskraften samt att få nya agila sätt att arbeta och digital innovation.

"Vi valde GTT som vår strategiska partner på grund av dess avancerade cloud networking expertis och breda tjänsteportfölj, vilket är avgörande för framgången för vår " all-in " molntransformations strategi," säger Andrew Quail, Director of IT & Innovation på SGN. ”Genom åren har vi byggt upp ett starkt samarbete med GTT och implementerat lösningar som gör att vår nätverksinfrastruktur kan anpassas när vårt företag och vår verksamhetsmiljö förändras. Molnanslutningen som GTT tillhandahåller har varit viktig för oss och stöttat nästan 50 procent av våra medarbetare som har arbetat mycket framgångsrikt och säkert hemifrån från pandemins början. GTT har varit enormt effektiv genom att proaktivt dela sin expertis och insikter, hjälpt oss att förändra och uppnå våra mål när vi fortsätter att förnya och konkurrera på en dynamisk marknad. ”

"SGNs digitala transformation är imponerande och GTT är stolta över att kunna tillhandahålla säker och resilient anslutning för att stödja deras verksamhet, medarbetare och kunder", säger Tom Homer, GTT Division President, Europe. "Vi värdesätter vårt strategiska partnerskap med SGN och ser fram emot att fortsätta stödja deras nästa fas av IT-transformation med vårt säkra cloud networking och professionella tjänster."

Om GTT

Om SGN

SGN Group äger ett av Storbritanniens största och mest innovativa gasdistributionsnät somverkar i Skottland, södra England och Nordirland. För mer information om SGN, besök www.sgn.co.uk.