GTT utökar leveransen av medietjänster till ATP-touren för att innefatta sändningar från ATP 250 Series

24 januari, 2019 - GTT Communications, Inc., den globala cloud networking-leverantören till multinationella kunder, meddelar idag att man kommer att utöka sin leverans av globala mediedistributionstjänster till den internationella tennistourens radio-, tv- och mediaorganisation ATP Media, ATPs (Association of Tennis Professionals), för att även kunna inkludera distributionen av vissa matcher inom ATP 250 Series. GTT har sedan länge distribuerat turneringarna ATP Masters 1000 och 500, samt finalerna i Nitto ATP.

GTT kommer att erbjuda licens- och rättighetsinnehavare strömmad video från ATP 250-turneringarna, med tv-kvalitet från ATP Medias produktionshubb i London. GTT använder sitt globala IP-nätverk för att sända tennisturneringarna i Amerika, Europa, Asien och Stillahavsområdet till en publik över hela världen.

"Vi på GTT är stolta över att utvidga partnerskapet med ATP Media", säger Martin Ford, chef för GTT:s Storbritanniendivision. "ATP Media använder den främsta sändningstekniken för att ge fans runt om i världen en utmärkt tennisupplevelse. GTT:s globala nätverk spelar en avgörande roll för att ATP Media ska kunna uppnå sina mål att leverera livfullt och engagerande innehåll i realtid."

"ATP:s medienätverk spelar en viktig roll för att garantera hög kvalitet och låg fördröjning när vi sänder från touren, oavsett var i världen turneringen äger rum", konstaterade Shane Warden, ATP Medias CTO. "Genom att lägga till ATP 250-turneringarna till våra sändningar skapar vi världens mest omfattande professionella herrtennisprodukt. Vi uppskattar pålitligheten och prestandan i GTT:s nät och GTT:s förmåga att anpassa lösningen till våra växande behov."

Om GTT:

GTT levererar kommunikationstjänster för en molnbaserad framtid genom att sammankoppla människor över organisationer runt om i världen till samtliga applikationer i molnet. Våra kunder drar nytta av en enastående serviceupplevelse baserat på våra kärnvärderingar som är enkelhet, snabbhet och agilitet. GTT är ett Fortune 50-företag som äger och driver ett globalt Tier 1-internetnätverk och tillhandahåller en omfattande portfölj av molnnätverkstjänster till alla platser i världen. För mer information, besök www.gtt.net

About ATP Media:

As the broadcast arm of the ATP Tour, ATP Media was formed in 2001 as Tennis Properties Limited; providing the centralized exploitation across the ATP Tour, host broadcast production for the Nitto ATP Finals, Next Gen ATP Finals, ATP Masters 1000s and world feed production for the ATP 500s. ATP Media has unrivalled access and expertise in the full-service broadcast production of men’s professional tennis with an end-to-end solution for global broadcasters incorporating: rights sales, multiplatform production, a global fiber distribution network and a market-leading digital archive. For more information, please visit www.atpmedia.tv.

Om GTT: