GTT utvidgar sin SD-WAN-portfölj med Fortinet Secure SD-WAN

GTT Communications (NYSE:GTT), den ledande globala cloud networking-leverantören till multinationella kunder, meddelar idag att de utökar sitt SD-WAN-erbjudande med Fortinet Secure SD-WAN som ett alternativ. GTT levererar Fortinet Secure SD-WAN som en managerad tjänst och stöttar alla typer av slutanvändaranslutningar för att kunna möta kundernas specifika krav på avancerad säkerhet, applikationsprestanda och kostnadseffektivitet. Genom att addera Fortinet utökar GTT härmed sin befintliga managerade SD-WAN-tjänst för företagskunder.

GTT:s SD-WAN-erbjudande med Fortinet-teknik har nästa generations brandvägg och enhetlig hothanteringsfunktion integrerad, kombinerat med en SD-WAN-edge-enhet och router, vilket ger en attraktiv ROI (Return On Investment) och robusta säkerhetsfunktioner. GTT:s SD-WAN-tjänst med Fortinet är särskilt lämplig för företag med en utspridd verksamhet eller många kontor och nätverksapplikationer inom branscher som detaljhandel, hotell- och restaurang samt finansiella tjänster.

- Kunder förlitar sig på GTT för att på ett säkert sätt ansluta sina verksamheter över hela världen till alla applikationer i molnet, säger Rick Calder, GTT:s vd och koncernchef. Vår breda portfölj av SD-WAN-tjänster, som nu inkluderar Fortinet, säkerställer att kunder kan köra sina applikationer med överlägsen säkerhet, prestanda och tillförlitlighet för att stötta sina affärsmål.

- Fortinet Secure SD-WAN gör det möjligt för GTT att bygga en smart anslutningsplattform som levererar mervärde till kunderna genom säkerhets-, analys- och molnaccelerationstjänster, säger John Maddison, Fortinets marknads- och produktchef. Kombinationen av GTT:s globala Tier 1-IP-nätverk och Fortinet Secure SD-WAN möjliggör differentierade tjänster med hög prestanda för GTT:s kunder över hela världen. Vi är glada över att samarbeta med GTT för att leverera vår operatörssäkra SD-WAN-lösning till globala företag.

- Genom att lägga till Fortinet som en leverantörsplattform har GTT förbättrat och breddat sin SD-WAN-tjänst så att företag ska kunna få ännu bättre nätverksflexibilitet och integrerade säkerhetsfunktioner, säger Mike Sapien, vice president och chefsanalytiker för företagstjänster i USA på Ovum. Integrationen av SD-WAN-teknik med GTT:s Tier 1-IP-nätverk ger prestanda- och effektivitetsfördelar när man utnyttjar kärnnätet för internettrafik till molnet.

Enligt Ovums årliga IT-undersökning 2019 rankades säkerhet som en av de tre viktigaste strategiska affärsprioriteringarna bland IT-beslutsfattare[1].

[1]Ovum ICT Enterprise Insights 2019/20, October 2019. Interviews conducted with 4,808 ICT decision-makers representing 15 vertical industries.