Nilfisk väljer GTT för globalt managerad SD-WAN

9 juli 2018 – GTT Communications, Inc. (NYSE:GTT) den ledande globala cloud networking-leverantören till multinationella kunder meddelar idag att Nilfisk, en global leverantör av professionella städlösningar med huvudkontor i Danmark och med försäljning av produkter och tjänster i över 100 länder, har valt GTT för att hantera sitt globala nätverk och implementera en SD-WAN-tjänst.

”Nilfisk arbetar för att möta kunders behov genom innovation och en toppklassig kundupplevelse”, säger Steen Andersen, Head of CIO Office & Core IT på Nilfisk. ”När vi nu migrerar flera av våra verksamhetskritiska applikationer till molnet och implementerar IoT behöver vi en agil kommunikationsplattform för både moln och äldre infrastrukturlösningar. GTT är en partner som kan möta våra krav på cloud networking på ett omfattande sätt, tack vare deras erfarenhet av att hantera nätverk för företag i kombination med deras framtidssäkrade mjukvarudefinierade nätverk som erbjuder den säkerhet, flexibilitet och skalbarhet vi behöver.”

GTT kommer att leverera sin SD-WAN-tjänst på 120 av Nilfisks globala anläggningar. GTTs SD-WAN har intelligent hantering av trafik genom att aktivt dirigera trafiken till de mest effektiva rutterna för optimalt dataflöde till och från applikationer som driftas i molnet eller i datacenter. Mjukvarudefinierade och dynamiska nätverksfunktioner resulterar i en agil, högpresterande och robust kommunikationsinfrastruktur som möjliggör innovation och förbättrar kundupplevelsen.

GTT levererar också omfattande säkerhet till Nilfisks globala nätverk som inkluderar innehållsfiltrering och regionala brandväggar i Europa, Nordamerika och Asien. GTTs hantering av tjänsterna gör att Nilfisk kan fokusera på sin kärnverksamhet.

”GTT omdefinierar global kommunikation för att hjälpa kunder som Nilfisk att bygga sin framtid i molnet”, säger Rick Calder, president och VD på GTT. ”Vi hjälper våra kunder att sammankoppla människor över organisationer runt om i världen och till samtliga applikationer i molnet.”

Om GTT

GTT levererar kommunikationstjänster för en molnbaserad framtid genom att sammankoppla människor över organisationer runt om i världen till samtliga applikationer i molnet. Våra kunder drar nytta av en enastående serviceupplevelse baserat på våra kärnvärderingar som är enkelhet, snabbhet och agilitet. GTT är ett Fortune 50-företag som äger och driver ett globalt Tier 1-internetnätverk och tillhandahåller en omfattande portfölj av molnnätverkstjänster till alla platser i världen. För mer information, besök www.gtt.net

Om Nilfisk

Nilfisk är en global marknadsledare med huvudkontor i Danmark. Nilfisk har säljorganisationer i 45 länder och ett starkt nätverk av distributörer, Nilfisk marknadsför och säljer produkter och tjänster i fler än 100 länder världen över. Nilfisk är en av världens ledande leverantörer av professionella städtillbehör och tjänster, med 5 800 anställda och en årlig omsättning på 1 082 miljoner euro (2017). Nilfisk är listat på Nasdaq Copenhagen. För mer information, besök www.nilfisk.com

GTT Media Inquiries:

Marion Janic, RooneyPartners
+1-212-223-4017mjanic@rooneyco.com

Bob Cavosi, RooneyPartners
+1-646-638-9891rcavosi@rooneyco.com

Nilfisk Media Inquiries:

+45 2067 0833press@nilfisk.com

• cloud computing
  • molntjänster
  • gtt
  • sd-wan

GTT is redefining global communications to serve a cloud-based future, connecting people across organizations, around the world and to every application in the cloud. Our clients benefit from an outstanding service experience built on our core values of simplicity, speed and agility. A Fortune Future 50 company, GTT owns and operates a global Tier 1 internet network and provides a comprehensive suite of cloud networking services to any location in the world. For more information on GTT, please visit www.gtt.net.