Performive väljer GTT:s DDoS Mitigation tjänst för att förbättra nätverkssäkerheten

GTT Communications, Inc. (NYSE: GTT), den ledande globala cloud networking-leverantören till multinationella kunder, meddelar idag att Performive, en ledande multi-cloud leverantör, har valt GTT:s DDoS Mitigation tjänst för att förbättra säkerhetsfunktionerna i sitt nätverk för att skydda mot DDoS (distribution denial of service) -attacker. GTT tillhandahåller för närvarande IP-transiteringstjänster till Performive, med hastighet från 10 till 100 Gbps, som ansluter moln- och datacenterfaciliteter i 16 städer i Nordamerika och Europa.

GTT:s alltid aktiv DDoS Mitigation- tjänst nyttjar Corero Network Securitys nästa generation DDoS-plattformsteknik, i kombination med GTT: s globala Tier 1 internetnätverk, arbetar i nätverkskärnan för att upptäcka och filtrera bort skadlig trafik och komplexa hot i realtid för automatisk omdirigering till regionbaserad skrubbningsanläggning. Parallellt kan legitim trafik passera oavbruten, vilket resulterar i optimerad nätverksprestanda med låg latens. Som en Tier 1 global internettjänstleverantör förstärker GTT sina DDoS-funktioner med hotinformationstjänster som ständigt övervakar det större internet för den senaste DDoS-taktiken och nya attacker, vilket garanterar ett omfattande skydd av nätverket.

Branschuppskattningar visar att DDoS-attacker i storlek från 10 till 100 Gbps ökade med 50% år 2020. Den genomsnittliga kostnaden för en DDoS-attack är cirka 218 000 dollar, vilket uppgår till 10 miljarder dollar i USA på ett år.

Läs mer här (pressmeddelande på engelska).

GTT kopplar samman verksamheter runt om i världen och till samtliga applikationer i molnet. Våra kunder drar nytta av högkvalitativ service baserad på våra kärnvärden enkelhet, snabbhet och agilitet. GTT äger och driver ett globalt tier 1-internetnätverk och har ett omfattande erbjudande inom nätverkstjänster för molnet. För mer information om GTT (NYSE: GTT), besök www.gtt.net.