Guava flyttar sitt huvudkontor till Stockholm

Digitala marknadsföringsbyrån Guava flyttar från och med 1 oktober 2011 sitt huvudkontor från Kalmar till Stockholm.  Kontoret på Sankt Eriksgatan i Stockholm har vuxit från en till tjugo personer på mindre än 1,5 år och fortsätter att växa med snabb fart.

Nils Carlsson, Guava Group CEO, kommenterar flytten: ”Guavas Stockholmskontor på Sankt Eriksgatan växer så pass snabbt att vi måste lägga mer fokus och fler resurser på Stockholm och därmed beslutet att stänga ner kontoret i Kalmar. Vår personal i Kalmar erbjuds givetvis möjlighet att jobba vidare på Guavas kontor i Stockholm eller Lund.

Vi ser flytten som en anpassning efter marknadens behov och en förskjutning i kundbasen. Guava har snabbt gått från volymförsäljning som kan hanteras på distans till fokus på större kundkontrakt som innehåller komplexa lösningar, vilka kräver ett mer lokalt samarbete. Flytten till Stockholm kommer också att bidra till bättre samarbetsmöjligheter och effektivitet internt sett.”

Guavas svenska CEO, Jonas Johnsson, har beslutat att avsluta sitt arbete på Guava från och med 17 juni och ersätts temporärt av Nils Carlsson tills en ny CEO är tillsatt.

För mer information om Guava, vänligen kontakta:

Mia Reynolds

PR-konsult, JustPR

Mejl: mia.reynolds@justpr.se

• guava
  • guava a/s
  • digital marknadsföring
  • kalmar
  • nils carlsson
  • jonas johnsson

Guava är en digital marknadsföringsbyrå, med kontor i Stockholm, Göteborg, Lund och Kalmar, som erbjuder tjänster inom digital marknadsföring: SEO (sökmotoroptimering), SEM (sökordsmarknadsföring), annonslösningar på Facebook och webb- och kampanjanalys

Guava är en Google AdWords, Google Urchin och Google Analytics certifierad partner och som en del av Europas största digitala marknadsföringsbyrå (NetBooster) kombinerar vi kreativitet och mätbarhet för att hjälpa våra kunder, både små som stora, att hitta rätt marknadsföringsstrategi på Internet.

Mia Reynolds

Presskontakt PR-konsult, JustPR Presskontakt 0708 291724