Guava ger råd inom Google Analytics och digital marknadsföring på Internet Expo

Guava medverkar på eaysFairs INTERNET EXPO som äger rum 20-21 januari på Svenska mässan i Göteborg. På Internet Expo får ni bland annat möjligheten att ta del av de senaste trenderna och nyheterna inom e-handel och  digital marknadsföring då ämnen såsom sociala medier, e-postmarknadsföring  och effektmätning kommer diskuteras.

”Både de kreativa och mätbara möjligheterna inom det digitala marknadsföringsområdet är enorma. Så gott som alla efterfrågar data och statistik för att förstå om deras investering varit lyckad eller inte, dock är det väldigt få som idag har förståelse för vilken data som är affärskritiskt viktig för dem. Genom att vara ett av två Google Analytics certifierade (GAAC) bolagen i Sverige märker vi dagligen av den ökande efterfrågan för utbildning, konsultation och problemlösning", säger Jonas Johnsson, CEO Guava Sweden AB.”

Jacob Rastad, Google Analytics Expert från Guava är på plats på mässan och föreläser om hur ni kan mäta effekten av er digitala kommunikation och förbättra er webbplats med hjälp av verktyget Google Analytics.  Guava ställer även ut i monter CO2:56 där ni får möjligheten att träffa några av våra experter inom digital marknadsföring och få svar på frågor inom effektmätning, sponsrade länkar, sökmotoroptimering och digitala mediestrategier.

Mer information om Internet Expo och Guavas deltagande finner du på http://www.guava.se/eventkalender.

• Media, kommunikation

• sökmotoroptimering
  • sponsrade länkar
  • digital marknadsföring
  • effektmätning
  • jonas johnsson
  • internet expo
  • guava
  • google analytics
  • analytics

Om Guava
Guava Sweden AB är en nytänkande digital marknadsföringsbyrå. Guava erbjuder en hög expertis över hela spektrumet utav digital kommunikation. Företaget levererar helhetslösningar inom sökmotormarknadsföring i form av både sökmotoroptimering för den organiska sökträfflistan, sponsrade länkar (PPC) på sökmotorerna samt effektmätning och uppföljning på era investeringar med hjälp av verktyg som Google Analytics. Guava är ett av två företag i Sverige som är certifierade inom Google Analytics.

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på 0480-78 01 00 eller kontakt@guava.se.

Mia Reynolds

Presskontakt PR-konsult, JustPR Presskontakt 0708 291724