GuldAdam lovar silverfest om Elfsborg missar guldet

Om Elfsborg slutar tvåa i fotbollsallsvenskan välkomnar vi Anders Svensson med sällskap till vår butik i Knallerian och lovar att betala 4 kronor grammet för rent silver.

”Truppen är ju 25 man stark och samlar man ihop allas silvermedaljer tror jag dem kan få ihop uppemot 20.000 kronor och det borde väl räcka till en silverfest” säger Johan Salzmann kommunikationschef GuldAdam Sverige.

Världsmarknadspriset på silver är runt 2 % av värdet på guld. Du får idag runt 340 kronor per gram guld du säljer till GuldAdam jämfört med runt 4 kronor grammet för silver. Frågan är om inte ett silver i fotbollsallsvenskan är värt ännu mindre än 2 % jämfört med guldet om du frågar Anders Svensson.

"Om det är så att Elfsborgarna skulle vilja göra som Jimmy Nordin, kulstötaren som sålde sina SM-guld, kommer dem har råd med en fest som antagligen sträcker sig lagom till nästa säsong börjar igen" säger Johan Salzmann

För mer info:

Johan Salzmann
PR & Kommunikationschef
GuldAdam Sverige
Mob: 070 522 45 00
Email: johan.salzmann@goldadam.com

• guldadam
  • skrotguld
  • sälja guld
  • köpa guld
  • fotbollsallsvenskan
  • elfsborg
  • guld

GuldAdam är ett svenskt företag som ingår i en större koncern som grundades år 2009. Koncernen är en av Nordens ledande köpare av skrotguld. GuldAdam köper guld från privatpersoner I butiker I Upplands Väsby, Uppsala, Västerås Piteå, Luleå och Borås, via www.guldadam.se samt på lokala guldturnéer. Vi värderar och köper guld enligt myndigheternas regler och förordningar, är registrerade i Sverige och innehar polistillstånd. Guldet vi köper återvinns och hjälper till att skydda miljön.