Helena Jiewertz blir ny verksamhetsutvecklingsdirektör för GK Sverige

Helena Jiewertz tillträder som ny verksamhetsutvecklingsdirektör för GK Sverige. Hon kommer att leda och utveckla arbetet inom områdena kvalitet, miljö, arbetsmiljö och säkerhet. Helena börjar sin tjänst den 26:e februari.

Helena Jiewertz, 41 år, har en civilingenjörsexamen inom Industriell ekonomi från KTH i Stockholm. Hon har bred och gedigen erfarenhet inom ledarskap, styrning och strategiskt arbete, förvärvad genom uppdrag inom management consulting på företag som Deloitte, Centigo och Navigio. Helena Jiewertz har även haft betydelsefulla linjeroller och chefspositioner på Nordea samt Novi Real Estate/Novier. Helena kommer senast från Navigio, där hon innehaft rollen som Senior Manager.

Som verksamhetsutvecklingsdirektör kommer Helena Jiewertz även att ingå i den svenska ledningsgruppen.

– Jag är glad över att välkomna Helena som vår nya verksamhetsutvecklingsdirektör. Hennes gedigna erfarenhet och kompetens kommer att vara en värdefull tillgång för GK, och jag ser fram emot vårt samarbete för att fortsätta utveckla och förbättra vår verksamhet, säger Alexis Låftman Kahlmann, VD, GK Sverige.

– Att få vara en del av GK, där hållbarhet står i fokus, är väldigt inspirerande för mig. Jag ser fram emot att leda och utveckla våra strategier för att stärka vår hållbara framtid och skapa positiv påverkan, säger Helena Jiewertz.

Helena kommer att utgå från GK:s kontor i Stockholm.

GK Sverige erbjuder rådgivning och tjänster inom tekniska installationer för alla typer av byggnader, under hela deras livslängd. Våra lösningar baseras på ledande teknologi, ingående produktkännedom samt flera årtionden av erfarenhet inom installation och service. Vi vill med vår expertis inom ventilation, rör, byggnadsautomation, energi och kyla skapa ett hälsosamt inomhusklimat i framtidens byggnader.
GK Sverige ägs av GK Gruppen AS, som har drygt 3 200 medarbetare och en omsättning på över 6 miljarder kronor. GK Gruppen har sitt huvudkontor i Oslo, Norge.

Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här. Vill du inte ha våra utskick? Vänligen avregistrera dig.