Lars Hanseth blir ny ekonomichef i GK Norge

Lars Hanseth blir ny ekonomichef i GK Norge

GK har rekryterat Lars Hanseth som ny ekonomichef för GK Norge. Hanseth tillträder tjänsten den 1:a maj.

Hanseth är civilekonom från Handelshögskolan Nord Universitet (HHN, 1999). Han kommer närmst från Bravida som regional controller. Hanseth har lång och bred erfarenhet från liknande ledande befattningar inom finans, bland annat som CFO på Siemens Gamesa Renewable Energy AS, samt CFO för enheten Building Technologies på Siemens Norge AS.

- Jag är mycket nöjd med att Lars Hanseth har utsetts till ny ekonomichef. Lars är en framåtblickande ledare med gedigen erfarenhet och har kompetens inom projektbaserad entreprenadverksamhet. Jag är övertygad om att han kommer att bidra till att stärka vår position som en ledande teknisk entreprenör och driftspartner, säger Rune Hardersen, VD GK Norge.

GK i Norge har 2 200 anställda och är med en årlig omsättning på över 4 miljarder norska kronor en ledande leverantör av tekniska installationer i Norge. GK har 50 kontor i Norge som tillhandahåller gröna, smarta och hållbara lösningar inom ventilation, kyla, byggnadsautomation, el, rör och säkerhet.

- Jag ser mycket fram emot att ta mig an uppgiften tillsammans med skickliga chefer och anställda på GK att fortsätta vara en klimatförebild genom att bygga och driva hållbara tekniska lösningar för framtida generationer. GK är ett företag med en lång och stolt historia med tydliga mål för framtiden och är väl positionerat för resan, säger tillträdande finanschefen Lars Hanseth.

Hanseth kommer att ingå i ledningsgruppen i GK Norge och rapportera till VD:n. Han tillträder tjänsten den 1:a maj och kommer att ha sin placering på huvudkontoret i Ryen i Oslo.