Väggfördelning V6 kan anpassas efter behov. Välj bland Väggfördelare V6 design eller bland 18 kompletta typmodeller. Det går också att bygga fördelare med standardprodukter från Vatette V6.

18 kompletta Väggfördelare V6 set, nu med RSK-nummer

Vatette Väggfördelning V6 är ett smartare och lönsammare sätt att fördela tappvatten och det fungerar i alla typer av byggnader. Svårplacerade och dyra fördelarskåp behövs inte längre. I stället dras kall- och varmvatten från en centralt placerad stam till väggfördelaren som exempelvis kan döljas i en tvättställskommod. Därifrån fördelas vattnet vidare till de olika tappställena. System Vatette erbjuder olika lösningar för väggfördelning och nu blir det ännu enklare att beställa våra kompletta typlösningar tack vare Väggfördelare V6 set.

“Vatette Väggfördelning V6 är en revolutionerande lösning som verkligen underlättar och sparar kostnader för alla som är inblandade i ett bostadsprojekt” säger Björn Rydetorp Produkt- och kategorichef för System Vatette på Villeroy & Boch Gustavsberg.

Flexibla lösningar

Väggfördelning V6 bygger på att tappvatten dras från en centralt placerad stam till en väggfördelare och vidare till olika tappställen så som dusch och WC. Alla kopplingar hamnar på rätt sida tätskiktet. Förutsättningarna för tappvattenfördelningen varierar. En av vinsterna med Väggfördelning V6 är att det är enkelt att anpassa efter behov. Vid synlig installation passar Väggfördelare V6 design bra eftersom den är gjuten och polerad. Det går också att bygga helt anpassade fördelare med standardprodukter från Vatette V6. Nu finns dessutom 18 kompletta typlösningar att välja bland. Väggfördelare V6 set presenteras i en Projekteringsguide som förklarar mer om systemet, samt innehåller mått- och placeringsförslag i tvättställskommod och vägg.

Enklare inköp

En typlösning kan innehålla upp till åtta olika artiklar i varierande antal. De finns med 2-6 anslutningar, både med 16- och 20-matning. För att underlätta vid beställning så har varje Väggfördelare V6 set fått ett RSK-nummer som gäller för det kompletta setet (kopplingar, dubbelmuttrar, kulventil och kopplingsbrickor för Vatette Bockfixtur V6). RSK-numret används vid beställning hos grossisten (gäller flertalet grossister).

“Att hitta nya lösningar som förenklar för kunden är en viktig del i utvecklingsarbetet på System Vatette. Tack vare samarbetet med flertalet grossister går det att beställa kompletta Väggfördelare V6 set med bara ett artikelnummer. Väggfördelning V6 i sig innebär redan en förenkling för installatören, men nu når vi hela vägen,” säger Björn Rydetorp.

Snabbare projektering

Att projektera Väggfördelning V6 går i de flesta fall betydligt snabbare än att projektera med fördelarskåp. Risken för konflikter minskar också. Typlösningarna finns som beräkningsbara CAD-modeller i MagiCAD samt för kalkylering i Wikells byggberäkningar.