Gustavsbergs nya takduschset Nya Nautic 2.2 i energiklass A

Gustavsberg lanserar ny hållbar takdusch - Takdusch Nya Nautic 2.2

-Vi är stolta över att kunna erbjuda en högpresterande takdusch med blandare som uppfyller de tuffa miljökraven från EU-taxonomi, Miljöbyggnad 4.0 Guld, Svanen Fastighet, Leed och Breeam, säger Anna Marciniak, produktchef på Gustavsberg.

Produkthöjdpunkter:

• Både taksilen och handduschen uppfyller energiklass A och EU-taxonomins krav på hållbara duschsystem för nybyggnation och renovering
  • Handduschen har ett flöde på endast 6 l/min och taksilen endast 7 l/min vid 3 bar - i jämförelse med andra takdushset är vatten- och energibesparingar stora
  • Uppfyller kraven i Miljöbyggnad 4.0 Guld, Svanen Fastighet, Leed och Breeam
  • Når nivån accepteras av Byggvarubedömningen
  • Blyfri - innehåller mindre än 0,1% bly
  • Tillverkad i Vårgårda, Sverige

Takdusch Nya Nautic 2.2 är ett exempel på Gustavsbergs fortsatta engagemang för att erbjuda hållbara lösningar för den moderna badrumsmiljön. Genom att erbjuda en högpresterande takdusch som uppfyller de tuffa kraven från EU-taxonomi och andra miljöstandards, visar Villeroy & Boch Gustavsberg att företaget är en ledare inom hållbar design.

-Vår nya takdusch ger kunderna en lyxig duschupplevelse samtidigt som de kan känna sig trygga med att deras val är resurseffektivt. Vi är glada över att erbjuda den här produkten till våra kunder och ser fram emot att fortsätta utveckla hållbara lösningar för badrummet, säger Anna Marciniak.