Graphic

Gustavsberg satsar på badrumsmöbler

Nu lanserar Gustavsberg en ny serie badrumsmöbler där form möter funktion – den heter Graphic. Samtidigt uppdateras den befintliga möbelserien Artic i en ny, sparsmakad design. De nya möblerna gör det enkelt att inreda ett komplett badrum. Graphic har ett grafiskt formtänk och är kompakt och nätt, skapt för det lilla badrummet. Samtidigt är Artic mer traditionell och generös med standardmått. Den gemensamma nämnaren är att form och funktion går hand i hand.

- Graphic kan kombineras ihop som moduler för att skapa stor förvaring, men den fungerar precis lika bra individuellt. Man kan säga att Graphic anpassar sig efter utrymmet för att skapa maximal förvaring, säger Fredrik Leander, produktchef på Gustavsberg.

Graphic – maximal förvaring på minimal yta

Graphic har nättare mått än de flesta andra badrumsmöbler för att skapa maximal förvaring på minimal yta. Designen bygger på grafiska former med mått som upprepar sig vilket gör det lätt att inreda med Graphic.

Med smarta lösningar som ett dolt lönnfack under tvättstället, magnetlist, diskret eluttag och extra förvaring i luckan på högskåpet skapas extra förvaring som inte tar extra utrymme i anspråk. Graphic har utvecklats i samarbete med Ingrid Backman och Håkan Olsson på White Arkitekter som ville att den nya möbelserien skulle uttrycka Gustavsbergs varumärke.

För mig representerar Gustavsberg en lång historia med en stadig fot i samtiden. Med Graphic ville vi skapa ett uttryck för den kombinationen av tradition och modernitet. Resultatet blev en möbelserie med ett klassiskt uttryck som håller över tid – precis som Gustavsberg, säger Ingrid Backman, designer på White Arkitekter.

Graphic kommer i luckalternativen grå slät, vit slät och vit spårad.

Artic – tidlös design

Gustavsberg uppgraderar nu möbelserien Artic, med en ny tidlös design. Möblerna bygger på standardmått och bjuder på generösa avställningsytor och många smarta detaljer. Artic kan kombineras för såväl små som stora badrum, exempelvis med en extra bred kommod med dubbla bassänger i tvättstället. Tvättstället har en smart bottenventil där allt skräp fastnar och användaren kan enkelt göra rent utan att behöva rensa vattenlåset.

Vi har arbetat om Artic för att ytterligare möta kundernas efterfrågan på skandinaviska former och funktionella lösningar. Den nya Artic-serien kan kombineras och ge helt olika uttryck beroende på de val som kunden själv gör, säger Fredrik Leander.

Artic kommer i luckalternativen vit slät, vit ramlucka och svart ek.

Både Graphic och Artic kommer med nätta tvättställ i porslin och möblerna kan kombineras med ett stort urval av knoppar och handtag som kan förändra möbelns uttryck.

Rekommenderat pris

De båda möbelserierna kommer i ett brett utbud av varianter, storlekar och färger. För utförliga priser vänligen se möbelkatalogen eller gustavsberg.se.

Graphic

Högskåp, vit slät (16 cm djup)                                                         Fr 3500 SEK

Kommod med tvättställ, vit slät (60 cm)                                          Fr 6900 kr SEK

Spegelskåp, vit (60 cm)                                                                  3500 SEK