Nordic Quality-licens - nu även på Gustavsbergs tvättställ

Nordic Quality-licens - nu även på Gustavsbergs tvättställ

Gustavsbergs tvättställ i serierna ARTic, Logic, Nordic och Classic har nu fått Nordic Quality-licens.

Sedan tidigare har de flesta av Gustavsbergs WC-stolar den här certifieringen men nu finns den alltså även på flertalet av handfaten.

Nordic Quality är en produktmärkning som bara kan fås genom certifiering via Insta-Cert. Nordic Quality skall vägleda VVS-handel och installatörer till produkter som är väl anpassade till nordisk byggteknik, installationspraxis, logistik och myndighetskrav.

Märkningen visar att produkten kommer från leverantörer med högt ställda kvalitetsmål för funktion, produktgarantier, reservdelspolicy, produkt och monteringsdokumentation samt serviceorganisation.

Licensen med hela listan över certifierade tvättställ finns publicerad på Insta-Cert.com:

För mer information samt bilder välkommen att kontakta:
Kristina Busic, PR & Communications Manager Gustavsberg

Email: kristina.busic@gustavsberg.com.

Du kan också söka och ladda ner bilder själv i Villeroy & Boch Gustavsbergs bildbank:

Villeroy & Boch Gustavsberg AB är en av Skandinaviens ledande producenter av badrumsprodukter. I koncernen ingår varumärkena Gustavsberg och Villeroy & Boch, som har fokus på alla produkter inom badrummet, t ex WC, tvättställ, blandare, badrumsmöbler, badkar och massagebadkar. Gustavsbergsgruppen har i dag cirka 550 medarbetare och omsätter över 1,2 miljarder SEK. Företaget är ett helägt dotterbolag till den tyska koncernen Villeroy & Boch AG och tillhör därmed en av Europas största producenter av badrumsinredningar.

Gustavsberg har en lång tradition - porslinstillverkningen startade år 1825 - och företagets kran- och WC-modeller tillverkas i Sverige. Filosofin har sedan starten varit hög kvalitet, god formgivning, tidlös design och innovativa lösningar. Företaget satsar stort på vattenbesparing och miljöarbete. Läs mer på www.gustavsberg.se