Nya smarta badrumslösningar i fyra färger från Gustavsberg

Nya smarta badrumslösningar i fyra färger från Gustavsberg

Nu lanserar Gustavsberg badrumskollektionen Logic i färgerna orange, petroleumblått, svart och vitt. Logic står för smarta lösningar för hela badrummet där produkterna enkelt kan bytas ut och anpassas efter egen personlighet och stil.

Idag råder en retrovåg i inredningsbranschen både vad gäller färg och form. Badrum som vanligtvis inreds i svart och vitt livas nu ofta upp med accentfärger och färgklickar främst i form av accessoarer. Gustavsberg tar steget längre och har tillsammans med formgivaren Jon Eliason tagit fram en ny badrumskollektion i färgerna orange, petroleumblått, svart och vitt. I kollektionen ingår blandare, badrumsmöbler och badkarsfronter som enkelt kan anpassas och bytas ut för att snabbt förändra badrummets utseende.

Inspirationen till kollektionen fick jag faktiskt när jag läste om Darwins resor. Darwin reste från ö till ö och fann samma fågelart överallt men i olika färger. Fågeln hade anpassat sig efter miljön på respektive ö och på samma sätt vill Gustavsberg att konsumenterna ska kunna anpassa sitt badrum efter sin egen stil och favoritfärg. Detta är något som Logic kan erbjuda, säger Jon Eliason.

Antibakteriella, självläkande och miljövänliga blandare

I kollektionen ingår blandare för både badrum och kök med en rad smarta funktioner.

Kranens lackade spak är antibakteriell och förhindrar därmed spridning av virus, bakterier och svamp. Det mjuka plastmaterialet i kombination med varmt vatten blir självläkande och skrapmärken försvinner av sig själva på några timmar, vilket ökar kranens livslängd och hållbarhet. Hållbarheten förstärks ytterligare av att blandarna i Logic-serien sparar både vatten och energi men helt på användarens egna villkor.

Den kompletta Logic-serien består av blandare för badrum och kök, tvättställskåp, sidoskåp, kassettskåp, högskåp, tvättställ, WC och helfrontsstativ för badkar.

Rek cirkapriser:

Tvättställsblandare Logic: 2280:00 kr

Köksblandare Logic: 2780:00 kr

Tvättställsskåp Logic 60 cm: 4994:00 kr

Kassettskåp Logic: 1296:00 kr

Badkarsstativ i längd 1600 med en front och en gavel: 3700:00 kr

För mer information och bilder välkommen att kontakta:
Kristina Hellner, PR & Communications Manager, Villeroy & Boch Gustavsberg AB

E-post: kristina.hellner@gustavsberg.com

Josephine von Platen, Star PR Group

Telefon: 08-545 29 878

E-post: josephine.platen@starprgroup.com