Den Gyldene Freden får tre klasar i Munskänkarnas utnämning Årets Vinkrog

Den Gyldene Freden får åter igen tre klasar av Munskänkarna i deras utnämning Årets Vinkrog.

Syftet och ändamålet med Munskänkarnas Årets Vinkrog är att ge vinintresserade ett bättre, bredare och mer prisvärt vinutbud anpassat till matutbudet på landets restauranger. De krogar som helt eller delvis uppfyller Munskänkarnas kriterier får utmärkelsen en till fyra druvklasar. Den Gyldene Freden får för tredje året i rad tre druvklasar.

Kriterierna är att krogen ska ha ett brett utbud av vin, att det ska finnas bra vin glasvis, att det ska vara rimliga priser, att vinlistan ska vara informativ, att krogen har bra vinglas samt att krogen har bra kunskap om vin.

Här alla vinkrogar på Munskänkarnas lista

Föreningen Munskänkarna bildades 1958 och är idag en landsomfattande vinprovarorganisation med över 23 000 medlemmar. Munskänkarna är en ideell förening med syfte att vidga kännedom och kunskap om vin och andra ädla drycker, samt verka för goda och måttfulla dryckesseder.

• Kultur

• munskänkarna
  • vin
  • den gyldene freden

Om Den Gyldene Freden

Den Gyldene Freden har serverat svensk husmanskost sedan år 1722. Såväl kända kulturpersonligheter som långväga besökare och lokala stamgäster söker sig till våra anrika lokaler i Gamla Stan för att njuta av den goda maten och den genuina atmosfären – till vardags eller vid högtidliga tillfällen. Vi som arbetar på Den Gyldene Freden är stolta över vårt arv och vi brinner för att utveckla klassiska smaker till mat av idag. Vår filosofi är att det får ta tid att laga och äta god mat. Influenserna kommer från hela världen, men basen är det nordiska köket på vårt personliga sätt, med stor hänsyn till råvaror, ursprung och hantverk.

Läs mer om Den Gyldene Freden och vår historia på vår hemsida.
Telefon: Tel: +46 8 24 97 60, E-post: info@gyldenefreden.se
Restaurangen: Österlånggatan 51, Gamla Stan, Stockholm