Isa Vigren från Kämpinge gymnastikförening tog EM-brons i tripplar

EM-brons i tripplar (hopprep) till Isa Vigren

I specialgrenen "tripplar" som avslutade årets EM i hopprep tog Isa Vigren från Kämpinge gymnastikförening hem bronset.

EM-tävlingarna i österrikiska Graz avslutades ikväll med grenen tripplar. Den är fristående ifrån totaltävlingen och genomfördes efter de individuella seniortävlingarna. Tripplar går ut på att orka göra så många tripplar som möjligt efter varandra. Tävlingen går inte på tid utan handlar om att rent fysiskt orka så många som möjligt. Det gäller att vara både fysiskt stark och att få in rytmen.

Isa Vigren från Kämpinge gymnastikförening lyckades med 122 tripplar i rad och med den prestationen var EM-bronset hennes. Vann gjorde Olivia Gessner från Tyskland på 172 st och på två blev danskan Mathilde Larsen som gjorde 147 st. Svenskan Ellen Forssell, även hon från Kämpinge, deltog också och kom på en nioendeplats.

På herrsidan var det den regerande svenska mästaren i hopprep, Felix Vigren från Kämpinge gymnastikförening, som lyckdes bäst av svenskarna. Med 149 st tripplar blev Felix fyra. Även Svante Bengtsson från Höganäs Gymnastikförening deltog och kom på en nioendeplats.

Samtliga resultat för damernas tripplar finns att se här: http://www.wejump.net/#/MASTERS/EC/Female//mtriples

Samtliga resultat för herrarnas tripplar finns att se här: http://www.wejump.net/#/MASTERS/EC/Male//mtriples

För mer information och ett sammandrag från dagens individuella tävlingar på EM i hopprep hänvisas till denna sida för information: http://www.gymnastik.se/Nyheter/Nyheter/2019/undersondagenavgjordesemiindividuellthopprep/

Svensk Gymnastik har många ansikten. Rolig och lekfull träning i ständigt nya former. Tävlingsutmaningar för dem som vill mer. Olika men ändå lika - den egna kroppens rörelser i centrum. God hälsa och välbefinnande genom rörelse, gemenskap och personlig utveckling - det är Svensk Gymnastik. Hos oss är alla välkomna.