Fyra nya SM-guld till Alva Svennbeck

Fyra nya SM-guld till Alva Svennbeck

Under söndagen fortsatte SM och JSM i rytmisk gymnastik med grenfinaler. Den svenska mästarinnan i mångkamp, Alva Svennbeck, tog hem grenfinalernas samtliga guld.

Det blev ännu en guldskimrande dag för GF Uppsalaflickornas Alva Svennbeck när grenfinalerna avgjordes under SM i rytmisk gymnastik i Örnsköldsvik. Alva lyckades med den otroliga bedriften att plocka hem samtliga fyra guld i grenfinalerna, och poängen i tunnband utmärkte sig särskilt. Där belönades hon med höga 28,700.

Guldmedaljörer JSM
Tunnband: Linnea Magdeburg, GF Uppsalaflickorna
Boll: Katarina Constantinidou, Stockholm Rytmisk Gymnastikförening
Käglor: Katarina Constantinidou, Stockholm Rytmisk Gymnastikförening
Band: delad förstaplats för hela tre gymnaster: Thanaelle Nziza, Stråssa GF, Josefine Engstrand, GF Uppsalaflickorna och Linnea Magdeburg, GF Uppsalaflickorna

Även grenfinalerna i duo/trio avgjordes under söndagen. Vinnare blev Ida von Knorring och Kazandra Wallenberg från Nevis RGK.