Gymnastik: Emma Larsson 8:a vid Europeiska Ungdoms-OS

Idag genomfördes mångkampen i kvinnlig artistisk gymnastik vid EYOF - europeiska ungdoms-OS - i holländska Utrecht. Emma Larsson, som låg trea inför den sista rotationen, körde inte ett perfekt program i barr men kom ändå på en fin 8:e-plats! Bara fyra platser längre ned, på 12:e plats bland de 24 finalisterna, hamnade Kim Singmuang. Dessa placeringar, tillsammans med den sensationella 6:e-platsen i lagtävlingen igår, är Sveriges bästa placeringar någonsin i EYOF i kvinnlig artistisk gymnastik. Mångkampsfinalen vanns av ryskan Maria Karenkova (54,950 p.) före Kim Janas från Tyskland (samma poäng) med brittiskan Tyesha Mattis på bronsplats (54,850 p.). Emma Larssons poäng blev 53,400 och Kim Singmuangs 52,150. I morgon genomförs grenfinalerna, där vi kommer kunna följa Emma Larsson i hopp, barr, och fristående. Kim SIngmuang är förstareserv i barr. För ytterligare information hänvisas i första hand till Thomas Engdahl, Chef de Mission (+31 64 76 78 648) eller Sofia Blomlöf, ass. CdM (+31 64 76 78 697) eller ansvarig tränare Helena Andersson (+31 64 76 78 694)